Kapteinen tar lytterne med på en sannhetssøken med «Sikker på en ting»

Kapteinen tar lytterne med på en sannhetssøken med «Sikker på en ting»

Radio- og P1-favoritt Kapteinen, følger opp «All øllen eg drikke» med kjærlighetserklæringen «Sikker på en Ting».

Artisten og låtskriveren fra Stavanger har for lengst blitt kjent for å være en dyktig låtskriver. «Sikker på en ting» er ingen unntak, og denne gangen har han i tillegg både produsert og mastret låten selv.

Låten tar opp dagens utfordringer med å skille sannhet fra usannhet, der Kapteinen reflekterer over den moderne virkeligheten. Han uttrykker det selv på sin distinkte dialekt, «I dag e det ikkje alltid liga lett å vita ka som e sant eller fortalt. Kem som vil deg godt eller vondt og kem me ska høre og stole på. E det andre eller oss sjøl som vett best? Men heldigvis treffe me av og te personer som får oss på rett spor. Kanskje e det spesielt oss mannfolk som trenge en bedre halvdel for å fungere skikkelig og holde oss jorda.»

Kapteinen inspireres av alt, stort og smått. Låter blir til hvorsomhelstnårsomhelst, og det hele faller veldig naturlig for Kjell Øverland, som han egentlig heter.

«Sikker på en Ting» er nok en perle i siddisens stadig voksende katalog av gripende låter.

«Låten blei te som et slags eksperiment. Om eg klarte å lage en sang med et cheesy gitarriff. Og visst fekk eg te det. Det e bare meg som har sitti og knota me sangen heilt alene og måtte mange runder på produksjonen for å få et utgittbart materiale. Men den fønny og cheesy essensen som gjør heile låtå har vært med siden start. Og det gir en god sang!» - Kapteinen

Med sitt unike musikalske talent og evne til å fenge publikum, fortsetter Kapteinen å imponere som multiinstrumentalist, låtskriver og fantastisk liveartist. Han har allerede gjort seg bemerket som en karismatisk og sjarmerende liveartist, med flere hits på radiolistene, inkludert «Føle meg bedre», som var «Ukas låt» på P3 og #18 på den norske radiolisten og «Ti tusen» som var oppe på #26.

«Sikker på en Ting» er ute nå.