Lars Vaular annonserer nytt album med ny musikk

Lars Vaular annonserer nytt album med ny musikk

Lars Vaular slipper dobbeltsingelen «Beamet ned fra en annen planet» og «Fatboy Slim» feat. KAMARA i dag, fredag 9. desember, og annonserer samtidig slipp av albumet «Vintage Velour» 13. januar – samme dag som han legger ut på en omfattende Norgesturné.

Begge låtene er fra det kommende albumet, et album hvor Lars reflekterer rundt livet, forandring, kjærlighet, ensomhet, biler og Økern. Albumet er nemlig spilt inn i Kulturtårnet på Økern med utsikt over bydelen som er under voldsom endring og utvikling, et område som minner ham om Åsene i Bergen, der han selv har vokst opp. Og det er tydelig at inspirasjon fra mange ulike steder kommer sammen slik at det på en og samme tid oppleves som en samling helt nye og gamle kjente sanger. Fra albumet har han allerede sluppet låtene «Vi går opp» og «Gass Gass» ft. Angelo Reira, og 9. desember kommer det to smakebiter til.

«"Beamet ned" er en kjærlighetslåt. Den hadde faktisk tittelen "Kjærlighetslåten" veldig lenge, men det var jo ikke så veldig originalt! Sangen handler om forelskelse, og i dette tilfellet gjenforelskelse» - Lars Vaular

«"Fatboy Slim" er en feelgoodlåt. Om jeg fikk ansvaret for den neste OL-seremonien hadde jeg brukt denne som gjennomgående tema. Referansen til FatBoy Slim albumet "You've come a long way baby" er jo på sett og vis som historien om den olympiske flammen som har blitt holdt i live og fraktet veldig langt veldig lenge. Kamara gjør en gjesteopptreden, og hun dukker også opp på flere sanger på Vintage Velour!» - Lars Vaular

På albumet Vintage Velour har han hovedsakelig jobbet med produsent Geir Øivind Hvidsten, med innspill fra Frode Kvinge Flatland, Karima Furuseth og Matthew Kent. Som en av landets største hip hop-legender har Lars Vaular siden debuten for snart ti år siden gitt ut musikk og spilt liveshows tilhørende verdensklassen. Han har spilt godt over 500 konserter, gitt ut seks album og vunnet fem Spellemannspriser.

«Beamet ned fra en annen planet» og «Fatboy Slim» feat. KAMARA er ute i dag, fredag 9. desember.

Lisa Bjorheim

Pressekontakt Head of PR, local rep +47 981 39 024