Mer julemagi fra Sandra Lyng

Mer julemagi fra Sandra Lyng

For bare en uke siden slapp Sandra Lyng den egenskrevne «Snøkrystalla». Nå følger hun opp med melankolsk vakre «Når julefreden senker seg» som er en nyinnspilling av sangen som vant Norges Nye Megahit i fjor, og på fredag kommer minialbumet «Jul i Nord».

Dette er virkelig en av favorittsangene jeg har vært med å skrive. «Når julefreden senker seg» handler i tillegg om det nydelige nord som jeg er så heldig å stamme fra. Jeg ville gjerne gi ut en egen versjon, da sammen med skjønneCharlotte som er med på originalen.

Denne versjonen av «Når julefreden senker seg» er produsert av Ronny Janssen (Kylie Minogue, Ina Wroldsen, Arthur Gun, Peder Elias, Alice Merton). Låten er, som Sandra, varm og nær, og perfekt for førjulstiden, enten du har eller bare drømmer om tid til peiskos og avslappet julestemning.

«Når julefreden senker seg» er andre spor hentet fra minialbumet «Jul i Nord» som slippes første fredag i desember.
Med et kommende minialbum, Halva Priset-samarbeidet «Har du plass?» inne på topplistene, og egne julekonserter på trappene, blir det en aktiv periode for den folkekjære artisten.

Jeg har helt fra jeg startet som artist for snart 20 år siden, drømt å gi ut en juleplate. Nå var det endelig riktig tidspunkt.

De siste årene har artisten, låtskriveren,forfatteren og foredragsholderen aktivt gjort sine sosiale medier til et fristed hvor hun kan være helt seg selv; varm, morsom, alvorlig, ekte og nær.
Et sted for utvikling og omtanke. Et sted hun deler åpent og ærlig om viktige temaer og det hun holder på med til daglig, og med «Når julefreden senker seg» deler Sandra Lyng igjen musikk fra hjerte til hjerte.

«Jul i Nord» inneholder sanger jeg lenge har drømt om å få spilt inn og å gi ut. «E du nord» av fantastiske Kari Bremnes, og «Nordnorsk julesalme». De andre to sangene, «Snøkrystalla» og «Når julefreden senker seg», har jeg vært med å skrive så de betyr veldig mye for meg.

Uansett om kalenderen din er smekkfull håper Sandra Lyng at hun kan bidra med litt julefred og julestemning. Ikke la deg overvelde av jaget, og husk at fra under pleddet i sofaen, med tente stearinlys er det ingen som ser om du har tørket støv i hver krik og krok. Og pepperkaker smaker jul enten de er hjemmebakt eller kommer fra butikken på hjørnet. Vær raus og snill med deg selv og andre.

«Når julefreden senker seg» er ute onsdag 30.november og «Jul i Nord» er ute fredag 2.desember.