Morgan Sulele drar frem en velkjent melodi på «Over Deg»

Morgan Sulele drar frem en velkjent melodi på «Over Deg»

Hitmaskinen Morgan Sulele slapp nylig «Lighter 2.0»,, og gir oss nå en ny musikalsk perle med den vakre låten «Over Deg». I denne låten vekkes den ikoniske melodien fra «Bitter Sweet Symphony» til live på ny.

«Låten handler om å møte noen man vet man aldri kommer til å glemme, og at man vet det i det man møtes.» - forteller Morgan Sulele.

Originalmelodien, skapt av den engelske rockegruppen The Verve i 1997, toppet VG-Lista i 11 uker og har etset seg fast som en av verdens mest gjenkjennelige melodier. Nå har Sulele gitt melodien et friskt pust med sin unike tolkning.

«Idéen sprang ut fra min beundring for ‘Bitter Sweet Symphony’. Jeg forestilte meg hvordan stryketemaet kunne berike åpningen av mine liveshow,” forteller Sulele. “Dette inspirerte meg til å omskape temaet til ‘Over Deg’.”

«Over Deg» er skrevet av Morgan selv, med hjelp fra Jesper Borgen (Alan Walker, Steve Aoki, Emma Steinbakken, Dagny, Victoria Nadine), som også har produsert. The Verve og Richard Ashcroft, krediteres selvfølgelig for det uforglemmelige stryketemaet.

«Dette temaet har rørt ved hjertene til millioner verden over – enten gjennom ‘Bitter Sweet Symphony’ eller andre sammenhenger,” reflekterer Sulele. “For meg representerer det et av de mest gripende og samtidig enkle strykertemaene noensinne – noe jeg ønsket å flette inn i mitt musikalske univers.»

Morgan Sulele er kjent for sin unike blanding av pop, elektronisk musikk og fengende tekster, og hans evne til å skape fengende melodier gjør ham til en av Norges største hitmakere de siste ti årene.

«Over Deg» er ute fredag 26.april.

--

Siden gjennombruddet med «Bare min» sommeren 2016, har Morgan Sulele herjet på hitlister over hele Norden. Legger du sammen egne låter og låter han har skrevet for andre har han generert over 900 millioner streams så langt. I tillegg har han turnert og spilt konserter og festivaler over hele landet i snart ti år.

Magnus Clausen, som han egentlig heter, er også en av låtskriverne på John Legends låt «In My Mind», som i skrivende stund har over 70 millioner streams. Clausen har i tillegg vært delaktig på albumet til Alan Walker, og co-skrevet låten «Not You ft. Emma Steinbakken». Han har også jobbet med artister som TIX, Matoma, Tungevaag & Raaban, Marcus & Martinus, William Gamborg, Jesper Jenset, Katastrofe og Staysman.