Natnael mimrer tilbake til "Livets beste sommer"

Natnael mimrer tilbake til "Livets beste sommer"

Natnael følger opp «Mer enn det» med «Livets beste sommer», og nok en Filip Kollsete-produsert perle!

«Låten handler om en perfekt sommerdag med god vin, gode venner og god vibe. Eller en sommerflørt du håpet skulle vare litt lenger. Men til slutt kommer alt til en ende. Sommeren i Norge varer ikke så lenge som man skulle ønske så man kjenner virkelig på det når den ender. Jeg håper folk kan mimre tilbake til de fantastiske øyeblikkene de har hatt i sommer, og håper det kan bli en sang som tar dem tilbake til de øyeblikkene om noen år.» – forteller Natnael

«Livets beste sommer» handler om kjærlighet, minner og om at alle gode ting alltid tar slutt.

Produsert av NORA-Collective tungvekteren Filip Kollsete (Arif, Stig Brenner, Emma Steinbakken, Gabrielle, TIX), og skrevet sammen med stjernene Astrid S og Arif.

«Filip viste han meg en demo han hadde startet med Astrid S, som de ikke skulle bruke. Hun hadde lagt topline (den jeg bruker nå på første vers) og litt tekst på engelsk. Jeg synes ideen var fin, men var ikke helt overbevist. Vi gjorde gjorde den uansett, og etter å ha jobbet litt på låten med ny tekst og nye melodier begynte jeg å skjønne hvor fin den sangen egentlig er. Jeg elsker den <3» – avslutter Natnael.

Han har tidligere gitt oss låter som «Ekko», «Kl.5» og «Seigmenn (feat.Isah)», som allerede har gitt gullstrupen fra Oslo millioner av streams og oppmerksomheten til norsk musikkbransje.

Natnael har vokst opp på Romsås i Oslo, og har viet hele sitt liv til musikk. I 2019 ble han signert til Nora Collective, og siden da har han samarbeidet med Isah, turnert med Arif og vært i studio med noen av landets beste produsenter. Han gjestet Arifs anerkjente album «Arif i Wanderland» senere samme år, og 2021 ble han nominert til Spellemannsprisen for første gang – der han også hadde en minneverdig opptreden fra kronprinsparets hjem på Skaugum. I 2022 dukket han opp på skjermen og imponerte seerne da han gjestet Arifs tolkning av Jarle Bernhofts «We have a dream» i Tv2-programmet «Hver gang vi møtes», før han ga ut EP-en «Angst & Dr.Martens» og opptrådte på Kadetten. Han bidro også på deluxe-versjonen av «TyrTape" med den vakre låten "I blodet».

På «Livets beste sommer» viser nok en gang Norges RnB-prins at han har en av landets beste vokaler.

«Livets beste sommer» er ute nå.