Julie Bergan slipper herlig energiske "Eternity Tonight" fredag 24. mai.

Opptur fra evig energiske Julie Bergan

Make Eurodance Great Again er fortsatt slagordet mitt for i år!
"Eternity Tonight" er en hype-låt, men ikke bare om fest og moro.
Men om å hype seg selv på samme måte som for eksempel en god venn gjør.
Følelsen når man finner tilbake til seg selv etter å ha, kanskje ubevisst, mistet litt taket.
Du vet når man tenker mer på hva som har vært eller kan skje enn hvor man faktisk er i livet.
Når jeg spiller på lag med meg selv så er jeg mer til stede, jeg kjenner min egen styrke og føler meg på toppen av verden så ingenting føles umulig.
Og dét er en følelse jeg vil skal vare evig!

I februar fikk vi se enda to nye sider av Julie Bergan når hun slapp Eurodance-bangeren "Kiss Me Better", en låt hvor hun både sto fram som Eurodance-fan og for første gang ble kreditert som produsent i samarbeid med Jesper Borgen og Albin Clern. Nå tar hun det enda et steg videre.

Det er var kjempegøy å komme ut av Eurodance-skapet med "Kiss Me Better", og det at fler og fler oppdager den, særlig gjennom videoen som har over million visninger, er så motiverende. Og jeg må innrømme at jeg får kick av kommentarer om hvor bra låta er produsert siden jeg for første gang kunne smykke meg med tittelen produsent.

Julie er typen som får energi av å bruke energi; hun lader gjerne opp med en heftig danse- eller treningsøkt. Og sånn er det med musikken også. Dess mer produktiv hun er, dess mer inspirert og kreativ blir hun. Nå også med et ekstra gir siden det å mestre produksjonen er en selvforsterkende god sirkel.

Det er helt sikkert mange som tror at en produsent må kunne håndtere alt det tekniske, det gjorde i hvert fall jeg i starten. Men etter hvert som jeg har lært mer, fått riktig vokabular for å forklare hva jeg mener, så koser jeg meg skikkelig med å utvikle meg som produsent. Det kan høres litt pompøst ut å snakke om en "musikalsk visjon", men det er jo sånn det er. Man hører hele eller deler av en låt inni seg og så er det om å gjøre å få den ut så andre også kan få høre.

Den talentfulle artisten er kjent for å være dedikert, profesjonell og arbeidsom, og nå har hun i tillegg aktivt fokus på være mer fri og leken når hun lager musikk. Målsetningen er å skape noe som gjør lyttere og henne selv glad, for i hjertet er og blir hun rett og slett en musikkelsker. En som ikke liker begrepet "guilty pleasure" når det kommer til musikk. For det er aldri skamfullt å elske noe som gjør deg glad.

Alle har preferanser, men å kategorisk mene at en låt eller sjanger er mindre bra fordi mange liker det er bare tull. "Rosa helikopter" var en kjempehit i Norge, faktisk større enn i Sverige, og de fleste gjenkjenner sampelen i "Eternity Tonight" umiddelbart. Og det er ikke flaut! De litt mer nerdete gjenkjenner også hovedsynthen i droppen som er inspirert av Darude-hiten Sandstorm. Begge deler er like stas, spør du meg.

Julie Bergan gir oss en opptur av en låt med «Eternity Tonight» fredag 24. mai.

Julie Bergan er en prisvinnende artist og låtskriver fra Skien med over 1,5 milliard streams på Spotify så langt. Hun artistdebuterte med "Supernova" som feature for Cir.Cuz i 2012, fikk platekontrakt i 2013 og sin første #1 hit med "Arigato" i 2016. Bergan er en briljant vokalist som i tillegg er kjent for spektakulært energiske liveshow. Hun har jevnlig egne headliner-turnéer i Norge, men har også åpnet for artister som Dua Lipa og Justin Bieber. Bergan har opptrådt på festivaler i Norge og utlandet, blant annet Coachella, samt hatt konserter i UK, Frankrike og Sverige. Hun har gitt ut duetter med Astrid S og Ruben, og i tillegg vært feature-artist for blant annet K-391, R3hab, SeeB, David Guetta, Benjamin Ingrosso og Alan Walker. I 2023 lanserte Bergan sitt eget plateselskap Karate Records, hvor hun har fullstendig artistisk kontroll. Karate Records har blant annet inngått samarbeid med Sony Music Norway. Bergan har i tillegg ledet flere TV-program og åpnet Crew treningsstudio i Oslo. Med "Kiss Me Better", ute 23. februar, fikk Bergan sin første credit som produsent. Videoen til låten, som hun har regissert, har over 1 million visninger hittil.