Pulserende partylåt fra William Gamborg og Skinny Days

Pulserende partylåt fra William Gamborg og Skinny Days

Skinny Days har hatt med seg William Gamborg i studio, og resultatet er en høyenergilåt som kan sette fart på festen fra og med fredag 17. februar.

«Colombian Night» er resultatet av at tre norske karer drømmer seg bort til en kokende, svett, kaotisk og pulserende fiesta i Latin-Amerika!

Multitalentet William Gamborg har på kort tid danset seg inn i hele verdens hjerter med Quickstyle og sunget seg til inn på norske hitlister. Høsten 2022 fikk han til og med de mest stivbeinte bransjefolk til å gynge i takt under by:Larm, og rett før jul fikk han en nummer 1 hit med Morgan Sulele-duetten «Oppmerksomhet».

Kanskje har ikke Skinny Days helt samme nivå på dansingen, men som artister, låtskrivere og produsenter står de bak rundt 2 milliarder streams, og har samarbeid med blant annet Ava Max, Alan Walker, Jonas Blue og – mest nylig – Tiesto for å nevne noen fra en svimlende lang merittliste.

«Colombian Night» er en høyenergilåt som, ifølge William, passer perfekt på klubb og festival. Skinny Days er enige, og tenker at en helt konkret DJ burde backe låten.

«Det var bucketlistgøy å være med på å skrive Lay Low for Tiesto og selv om vi strengt tatt ikke møtte eller snakket med ham i skriveprosessen, så anser vi ham nå som vår «homeboy» og synes absolutt han burde gjøre oss tjenesten å ta med Colombian Night i settet sitt videre fremover».

Heldigvis fikk «Colombian Night»-trioen møtt hverandre under skriveprosessen, og de er fulle av lovord. William kaller Dag (Holtan-Hartwig) og Halvor (Folstad) sinnsykt dyktige på det de gjør, og sier at musikken de lager sammen er next level.

«Vi hadde utrolig god kjemi i studio, og kan love at dette ikke blir sist samarbeid» forteller
Skinny Days, som på sin side sier at en herlig blanding av ydmykhet, talent, positivitet og arbeidskapasitet gjør William helt rå å jobbe med. De antyder også at det ble mer dansing i studio enn det pleier.

«Jeg vet jeg ikke sårer noens følelser om jeg sier at Dag og Halvor er bedre på å lage musikk enn å danse til den, men at til og med de danset og vibet i studio og kaller jeg et godt tegn» sier William.

Så, ikke siesta på «Colombian Night», det er full fiesta med William Gamborg og Skinny Days fra fredag 17. februar.