Sander Systad er klar for å erobre klubbene med «Blond Brunette»

Sander Systad er klar for å erobre klubbene med «Blond Brunette»

TikTok-stjerna er igjen klar for å ta musikk-Norge med storm. Den nyeste singelen, «Blond Brunette», er et produkt av spontanitet og musikalsk lekenhet. Teksten ble til på gutterommet i Bergen, før den kom på plass i studioet sammen med produsent Sito. Den gir en umiddelbar følelse av hype, og Sander beskriver det som ekte lykke da han sang refrenget for første gang.

«Hver sang er en reise, og «Blond Brunette» er invitasjonen til en fest hvor alle er velkomne» - forteller 20åringen

Med en visjon om å berøre lytterne, står han klar til å formidle følelser og erfaringer gjennom et mangfold av sjangere. Selv om reisen så vidt har begynt, er det ingen tvil om talentet som ligger bak. Med planer om å utforske alt fra melankolske gitarsanger til energiske klubbhits, lover Sander en musikalsk palett som vil appellere til et bredt spekter av musikkelskere.

«Som artist er jeg ikke bundet av sjangere; jeg er drevet av følelser og historier som venter på å bli fortalt» - fortsetter Sander

Til tross for sitt lette tema, byr «Blond Brunette» på en dypere tematikk som spinner rundt valget mellom blondiner og brunetter. Med en smart referanse til “Matrix”, utfordrer låten lytterne til å velge sin egen vei - en metafor som strekker seg langt utover hårfargens overflate.

«Blond Brunette» er ute onsdag 1.mai

--

Med en blanding av sjarme, humor og målrettet jobbing har Sander Systad raskt gjort seg bemerket. Fra en ydmyk begynnelse som lærling på Meny, har veien gått videre til å mestre sosiale medier og nå ut til et bredt publikum med sin unike stemme tross sin unge alder. Den knapt 20 år gamle gladgutten fra Bergen runder straks 100 000 følgere på TikTok, og en total på 7,6 millioner likerklikk. Høsten 2023 slapp av singelen «Rødvin» som straks når 2,750 000 streams på Spotify, og sounden er brukt 400 ganger på TikTok. Selv med en liten katalog har Sander fortsatt nærmere 30 000 månedlige lytter på Spotify, så det er ingen tvil om at publikummet hans er klar for mer musikk.