Staysman får med seg Sofie Svensson & Dom Där på «Fyll & Faenskap»

Staysman får med seg Sofie Svensson & Dom Där på «Fyll & Faenskap»

Rølpekongen Staysman slipper låten «Fyll & Faenskap» og får med seg det svenske «EPA-ikonet» Sofie Svensson & Dom Där, som i fjor sommer slo gjennom med låten «Bubbel på balkongen». Låten ble fulgt opp av «Sabotage» på høsten samme år som gikk gull i Sverige og inn på viral listene her i Norge. Det er også denne låten som nå har fått et nytt liv i «Staysman- drakt»!

Samarbeidet med likesinnede fra nabolandet har ligget i kortene lenge, og endelig har rølpens far og epa-dunk ikonet funnet sammen.

«Har i lengre tid prøvd å få til et samarbeid med det som i mine øyne er en svensk kollega i samma sjanger som meg. En jeg har vært fan av i flere år. Endelig skulle det lykkes. Låta ble en litt mer rocka sak enn tidligere selvom vi føler sjangeren vår (rølp) er ivaretatt.» - sier Staysman om samarbeidet.

Om låten sier Staysman:
«Låta er tidvis litt selvbiografisk, da det slo meg at mange av venna mine nok har utvikla et litt usunt forhold til alkohol oppigjennom årene, meg sjæl inkludert. Har nok selvmedisinert meg sjæl litt til tider med pils når jeg har vært stressa»

Til tross for det alvorlige temaet rundt alkoholens baksider, forblir Staysman tro mot sjangeren han er kongen av, samtidig som han beveger seg litt nærmere punk, en sjanger han er oppvokst med.

Staysman har gjennom fjoråret, våren og sommeren turnért landet rundt og fortsetter på veien utover høsten med over 40 konserter, før han inntar selveste Oslo Spektrum 9. mars 2024.

«Fyll & Faenskap» er ute nå!