Sony BRAVIA MASTER Series TV-er med «Netflix Calibrated Mode» gir deg filmstudiokvalitet i stua

Både Sony og Netflix har lenge vært bransjeledende når det gjelder innholdsproduksjon og -distribusjon, samt spilt en aktiv rolle i utviklingen og lanseringen av banebrytende teknologi som 4K-oppløsning, HDR (high dynamic range) og Dolby Atmos™-lyd.

Netflix Calibrated Mode – eksklusivt tilgjengelig på de nye Sony BRAVIA MASTER Series-TV-ene AF9 OLED og ZF9 LCD – er utviklet av Sonys bildekvalitetsteknikere i samarbeid med fargespesialister fra Netflix, og sørger for en bildekvalitet som ligner master-monitorene som filmstudioene bruker som referanseskjerm. Med ett enkelt menyvalg kan Netflix-brukerne få se helt presise farger og nøyaktig dynamisk kontrast – akkurat slik filmskaperen selv har sett det.

Les mer i den vedlagte pressemeldingen på engelsk.

Sony er en ledende produsent av lyd-, video-, foto-, spill-, kommunikasjons- og informasjonsteknologiske produkter for forbruker- og proffmarkedet. Med sine virksomheter innen musikk, bilder, dataunderholdning og online, er Sony unikt posisjonert til å være det ledende elektronikk- og underholdningsselskapet i verden. Sony registrerte en årlig omsetning på ca. 77 milliarder dollar for regnskapsåret som endte 31. mars 2018. For mer informasjon om Sony, vennligst besøk www.sony.net