Sony introduserer SRS-NB10 trådløs høyttaler med nakkebånd

• Opplev personlig lyd med en høykvalitets full-range høyttalerenhet
  • Bli hørt, selv om det er støyete hjemme, med Precise Voice Pickup-teknologi
  • Nyt et lett og komfortabelt design for bruk hele dagen
  • Få opptil 20 timer batterilevetid og IPX4 Splash Proof design

Sony har som mål at jobbing hjemmefra skal bli enklere, og introduserer nå en ny trådløs nakkebåndshøyttaler – SRS-NB10. Den er designet for å hvile på skuldrene, og lar deg gjennomføre konferansesamtaler, høre på musikk og gå rundt helt komfortabelt hele dagen.

Hør alt helt klart

Enten du jobber hjemmefra, eller fra kontoret, står vi ofte overfor distraksjoner eller bakgrunnsstøy som vi vil fjerne når vi har digitale møter. SRS-NB10 har blitt spesielt utviklet og designet for digitale møter, og gjør enhver videosamtale uanstrengt og komfortabel.

SRS-NB10 har en høyttalerenhet med full rekkevidde som er vinklet oppover for å optimalisere lyden for dine egne ører. Passive radiatorer lagt til på baksiden av enheten, optimaliserer bassen for å sikre at lyden er godt balansert. Du hører hvert ord tydelig, selv med lavt volum, også når andre er i rommet. Det er derfor ingen grunn til å bekymre deg for at du distraherer andre kollegaer, romkamerater eller familie.

SRS-NB10 gir deg helt klar lydkvalitet for samtalene som betyr noe. Uansett hva som skjer rundt deg vil alltid stemmen din bli hørt tydelig, takket være Precise Voice Pickup-teknologi. To retningsbestemte (stråledannede) mikrofoner av høy kvalitet, kombinert med avansert lydsignalbehandling, betyr at SRS-NB10 minimerer tilbakemeldinger og ekko, samtidig som den leverer krystallklar talekvalitet til personen eller folkene du snakker til.

Du kan også enkelt kontrollere mikrofonen når du har digitale møter, med et enkelt trykk på MIC Mute-knappen[1]. Du har også enkel kontroll på volumet, ved å styre med volumknappene på siden av SRS-NB10, for å finne nivået som er komfortabelt for deg. Spill av og pause når du hører på musikk, kun ved å trykke på knappen plassert på nakkebåndsmikrofonen.

Jobb hele dagen, bruk den hele dagen

SRS-NB10 er ikke bare designet for jobb. Den trådløse nakkebåndshøyttaleren er lett og behagelig, med en sikker passform rundt nakken, som hviler forsiktig på skuldrene. Derfor kan du fortsette å bruke sen også når du er ferdig på jobb. Fra det første møtet for dagen, til å høre på musikk når du lager middag, er SRS-NB10 behagelig å ha med seg hele dagen.

Det fleksible båndet på baksiden hjelper deg å finne den perfekte passformen. I tillegg kan du høre alle lyder rundt deg, samtidig som du har en samtale, fordi nakkebåndshøyttaleren er designet for å være utenfor øret.

Kraftig og praktisk

Til og med arbeidsjern trenger ikke tenke på batterilevetid. SRS-NB10 er klar for å håndtere en hel dag fylt opp av digitale møter, musikk, TV og mer. Med opptil 20 timer batterilevetid[2] er du klar for en hel dag, uansett hvor mange digitale møter du har. Hvis du får lavt batteri kan du raskt lade de i 10 minutter, som gir opptil en time mer jobb eller underholdning[3]. SRS-NB10 er også kompatible med USB Type-C ®.

SRS-NB10 har også Multipoint Connection[4][5], som gjør at du kan koble deg til to enheter samtidig – for eksempel den bærbare PC-en og telefonen. Hvis du må ta et jobbmøte på PC-en mens du hører på musikk fra telefonen din, kan du delta på jobbmøtet kun ved å trykke én gang på Play/Call-knappen på venstre side av nakkebåndet. Når møtet er ferdig spilles musikken automatisk fra telefonen igjen, uten å måtte koble til på nytt.

IPX4 Splash Proof[6] design gjør at du kan nyte dine favoritt-serier og favorittmusikk for eksempel når du tar oppvasken.

Nakkebåndshøyttaleren gir klar, personlig lyd, også med lavt volum. Koble til TV-en[7], smarttelefonen eller musikkavspilleren med Bluetooth®-teknologi, og nyt favorittfilmene, seriene og spillelistene uten å plage naboen, romkamerater eller familien.

Vakker strømlinjeform

SRS-NB10 gjør at du ser stilig ut på videomøtene. Den har et slank og enkelt design med høykvalitets stoff-utseende. De stoff-dekkede høyttalerne gir nakkebåndsenheten en førsteklasses følelse og utseende. SRS-NB10 kommer i fargene kullfarget grå eller hvit for å passe med hjemmekontoret og innredning.

SRS-NB10 er ikke bare designet for å være stilig, men også med miljøet i fokus. Plast utgjør mindre enn 10 prosent av emballasjematerialet til SRS-NB10, noes om gjenspeiler Sonys forpliktelse til å redusere miljøpåvirkningen av produktene og praksisen.

---

[1] Når du bruker kommunikasjonsapper, kommer mikrofoninnstillinger «på» i appens innstillinger.

[2] Når volumet er satt til omtrent 22. nivå. Faktisk ytelse kan variere fra den nevne tiden, og påvirkes av volum, sangene som spiller, temperatur og brukervilkår.

[3] Når volumet er satt til omtrent 22. nivå. Faktisk ytelse kan variere fra den nevne tiden, og påvirkes av volum, sangene som spiller, temperatur og brukervilkår

[4] Krever enhetskorrespondanse til Bluetooth-tilkobling. Kombinasjonen Mac OS og iPhone er ikke tilgjengelig.

[5] En for musikkavspilling ved å bruke A2DP-protokoll, den andre for kommunikasjon ved å bruke HFP-profil.

[6] Vannresistens er bare effektiv når lokket er lukket. Ikke garantert i alle situasjoner.

[7] Krevet TV som korresponderer med Bluetooth-tilkobling. Lydforsinkelse kan oppstå når du ser på film eller TV, grunnet Bluetooth-karakteristikker.

Sony Corporation er ansvarlig for Electronics Products & Solutions (EP&S)-virksomheten hos Sony Group. Med visjonen om å "fortsette å levere Kando og Anshin til folk og samfunn over hele verden gjennom jakten på teknologi og nye utfordringer", vil Sony skape produkter og tjenester som hjemmeunderholdning og lyd, bilder og mobilkomunnikasjon. For mer informasjon, besøk http://www.sony.net/.

Caroline Rebecca Schefte

PR Coordinator - Sony Nordics +45 28113609