Sony tar surroundlyd til nytt nivå med HT-A9

• Sonys unike 360 Spatial Sound Mapping-teknologi leverer vår bredeste surroundlyd noensinne.
  • Nyt trådløst og fleksibelt hjemmekinoanlegg som passer enhver stue.
  • Aktiver Sound Field Optimisation for en oppslukende lytteropplevelse tilpasset ditt rom.

Sony introduserer HT-A9 som lar deg, familien og vennene dine oppleve 360 Spatial Sound.

Unik 360 Spatial Sound Mapping-teknologi

Føl lyden fra alle retninger med Sonys revolusjonerende 360 Spatial Sound på HT-A9. Optimalisering av lydfelt måler den relative høyden og posisjonen til hver høyttaler, sammenfatter lydbølgene, og skaper opptil tolv fantomhøyttalere fra bare fire høyttalere, noe som resulterer i 360-lyd.

Opplev Sonys bredeste lydfelt noensinne med nye HT-A9. Omgitt på alle sider av fantomhøyttalere i et optimalisert lydfelt hører du lyden med utrolig intensitet. Takket være fantomhøyttalerne blir det romlige lydfeltet bredere og mer omsluttende.

Du kan også oppleve filmisk surroundlyd hjemmefra med Dolby Atmos® og DTS: X®-støtte på HT-A9.

Allsidig planløsning for alle slags stuer

Det er ikke nødvendig å omorganisere møblene dine eller plassere høyttalerne nøyaktig. HT-A9 bruker doble mikrofoner i hver høyttaler for å måle den relative høyden og posisjonen med Sound Field Optimization. For å aktivere Sound Field Optimization, utfør Easy Setup fra startmenyen på TV-skjermen når du ønsker, enten det er med en gang eller om noen måneder.

De fire høyttalerne kobles trådløst til kontrollboksen, slik at det ikke er høyttalerkabler over stuen din[1].

Innovativ design

HT-A9 er designet for å levere den høye lydkvaliteten som kreves for 360 Spatial Sound Mapping. De har X-Balanced høyttalerenheter med en rektangulær form for å maksimere membranområdet for rikere bass, og for å opprettholde lydtrykk og klar vokal. Høyttalerne har også en ny Wide Directivity-basshøyttaler som reduserer hulromseffekten ved å minimere dybden i den konkave formen. Dette med 19mm diskanthøyttaler som gjengir klar, naturlig lyd ved høye frekvenser. I tillegg reflekteres lyden via taket av de oppovervendte høytalerne for oppslukende lyd ovenfra. Høyttalerne har også skrå kanter for å redusere lyddiffraksjon.

Lytt til ekstra dyp bass

Hvis du legger til en valgfri subwoofer for å håndtere lave frekvenser kan systemet gjengi lyd med større kraft enn før. To modeller er tilgjengelige og designet for å få dypere bass og mer stemmeklarhet i alt du lytter til. SA-SW5 har 300W dyp, rik bass fra en 180mm driver med passiv radiator. SA-SW3 har 200W lyd fra en kompakt bassrefleks subwoofer med en 160mm driver.

Fordyp deg i høyeste musikkvalitet

Høyttalerenhetene gjør at du kan fordype deg i høyeste musikkvalitet. Du kan nyte musikk slik artistene virkelig hadde tenkt seg med høyoppløselig lyd, eller oppdage en ny måte å lytte på med 360 Reality Audio[2]for en virkelig oppslukende musikkopplevelse som om du er på en livekonsert eller med artisten på innspilling i et studio. Du kan nyte 360 Reality Audio på Amazon Music HD, Deezer, nugs.net og TIDAL[3]. Høyttalerne har også DSEE ExtremeTM, som bruker Edge-AI til å oppskalere komprimerte digitale filer i sanntid, noe som gjenoppretter lyden med høy rekkevidde som går tapt i komprimeringen og gir en rikere, mer komplett lytteopplevelse.

Jevnere, klarere bevegelse for spill og filmer

Filmer og spill føles ekte med det nye HT-A9 surroundsystemet. Den originale bildekvaliteten bevares når den spilles gjennom HT-A9. Gaming blir også mer spennende og realistisk. Du kan nyte favorittunderholdningen din i 8K HDR og 4K 120, og HT-A9 er også kompatibel med Dolby Vision.

Best med Sony TV-er

Parret med kompatible BRAVIA-TV-er med Acoustic Center Sync ved hjelp av den medfølgende kabelen, gir HT-A9 deg en ultimat oppslukende audiovisuelle opplevelse med vår beste bilde- og lydkvalitet. Med Acoustic Center Sync kan du nøyaktig matche hvor lyden kommer fra med det som skjer på skjermen. Du vil høre dialog fra nøyaktig hvor karakteren står i scenen.

Alt kobles perfekt sammen når det er koblet til det nye utvalget av BRAVIA™ TV-er. Med integrert brukergrensesnitt vises innstillingene for hjemmekinoanlegget automatisk på BRAVIA hurtiginnstillingsmeny[4].

Kos deg med musikk med hele familien

Du kan enkelt få tilgang til populære musikktjenester som Spotify og streame alle favorittalbumene og spillelistene dine med både Chromecast og Apple Airplay 2. Med et bredt lytteområde har alle den beste plassen i huset, slik at alle kan nyte musikken.

Du kan enkelt koble til høyttalerne dine med Bluetooth®-kompatible enheter. Eller så kan du koble høyttalerne dine til internett med innebygd Wi-Fi for øyeblikkelig tilgang til musikktjenester og streaming fra enheter i ditt nettverk.

Enkel kontroll

HT-A9 er kompatibel med Google Assistant-aktiverte enheter[5]med Chromecast-innebygde eller Amazon Alexa-aktiverte enheter[6] for å gi deg en stressfri lytteopplevelse. Bare legg til HT-A9 i høyttalergruppen din ved hjelp av Google Home-appen for å spille musikk, endre volumet eller kontrollere andre funksjoner med bare stemmen.

Sømløs design

HT-A9 har Sonys nyeste Omnidirectional Block-design hvor sylindriske formen representerer 360 Spatial Sound. Den passer perfekt mot veggen med en flat bakflate. Den lys perlegrå fargen er designet for å blande seg perfekt med vegger, hyller og annet interiør.

Enkelt oppsett

Oppsett med HT-A9 er enkelt og enkelt. Surround-lydsystemet er nesten klart rett ut av esken - bare koble den til strøm, til TV-en din med HDMI, og slå den på[7].

• HT-A9 med veiledende pris på 20 000 kr og vil være tilgjengelig fra september 2021.
  • SA-SW5 valgfri subwoofer med veiledende pris på 8 000 kr og vil være tilgjengelig fra september 2021.
  • SW-SW3 valgfri subwoofer med veiledende pris på 5 000 kr og vil være tilgjengelig fra september 2021.

[1] Krever AC-kontakt (stikkontakt).

[2] Krever nedlasting av Sony | Music Center-appen. Abonnement på kompatibel online musikktjeneste og tredjeparts vilkår, betingelser, konto og avgifter kan gjelde. Kompatible tjenester er ikke tilgjengelig i visse land / regioner. Gå til www.sony.net/360RA/ for å sjekke om applikasjonen og tjenesten er kompatibel.

[3] Tilgjengeligheten varierer fra land til land.

[4] Integrert brukergrensesnitt fungerer med følgende modeller: Z9J-serien, A90J-serien, A80J-serien, X95J-serien, X90J-serien, X85J-serien og X80J-serien. Produkttilgjengeligheten varierer fra land til land.

[5] Google, Google Home og alle relaterte logoer er et varemerke for Google LLC. Google Assistant er ikke tilgjengelig på alle språk og land / regioner.

[6] Amazon Alexa og alle relaterte logoer er varemerker for Amazon.com, Inc. eller dets tilknyttede selskaper. Amazon Alexa er tilgjengelig på utvalgte språk og land / regioner.

[7] Med LAN, HDMI IN and HDMI OUT (eARC) kan du nyte en romlig surroundlydopplevelse.

Sony Corporation er ansvarlig for Electronics Products & Solutions (EP&S)-virksomheten hos Sony Group. Med visjonen om å "fortsette å levere Kando og Anshin til folk og samfunn over hele verden gjennom jakten på teknologi og nye utfordringer", vil Sony skape produkter og tjenester som hjemmeunderholdning og lyd, bilder og mobilkomunnikasjon. For mer informasjon, besøk http://www.sony.net/.

Jostein Granås

PR-ansvarlig Sony Norge 40477081