Sony World Photography Awards avslører nye kategorier for 2020

4. juni 2019, London: Den internasjonalt anerkjente fotokonkurransen Sony World Photography Awards er nå åpen for bidrag på www.worldphoto.org.

I forbindelse med åpningen for bidrag avsløres også introduksjonen av kategorien «Environment» i den profesjonelle konkurransen, der miljøtematikken skal anerkjennes for samtidskunstnerne. I tillegg kommer et nytt format for ungdomskonkurransen, der målet er å engasjere og belønne unge fotografer fra hele verden.

Ny mulighet for de unge

Den nye ungdomskonkurransen gir fotografer i alderen 12-19 år muligheten til å sende inn opptil tre bilder per måned fra juni-desember i år. Hver måned vil ha et eget tema og juryen vil velge ut én vinner i måneden som blir nominert til prisen Youth Photagrapher of the Year.

I tillegg til den profesjonelle konkurransen og ungdomskonkurransen finnes det også denne gangen flere andre klasser. Åpen klasse (Open) prisgir enkeltbilder fra ti ulike kategorier, Studentkonkurransen (Student) gjelder for studenter verden rundt, i tillegg til at det også blir arrangert nasjonale konkurranser (National Awards) for over 60 land.

2020 – Frister for konkurransen

●Youth: Siste dag i hver måned fra juni-desember

●Student: 29. november, 2019

●Open / National Awards: 7. januar, 2020

●Professional: 11. januar, 2020

Notes to Editors

Sony Corporation er et kreativt underholdningsselskap med et solid teknologisk fundament. Med alt fra tjenester som spill og nettverk til musikk, film, elektronikk og finans er Sonys formål å fylle verdenssamfunnet med følelser gjennom kreativitet og teknologi. For mer informasjon, besøk http://www.sony.net/.