Sonys nye biladapter har større skjerm og bedre støtte for bruk av smartmobil

30.august 2018

Sonys oppgraderte AV-mottaker for bil kommer med en 6,95 tommer stor touch screen, en enklere smartmobil-løsning med støtte for Apple CarPlay og Android Auto, samt integrert DAB/DAB+ til radioavspilling.

XAV-AX3005DB gir deg alt du trenger fra en AV-mottaker for å få en behagelig kjøreopplevelse. Biladapteren legger til rette for smartere kjøring, med enklere navigasjon, kommunikasjon og musikkavspilling via Apple CarPlay eller Android Auto. I tillegg får du en bedre lytteopplevelse når du hører på radio med den innebygde DAB/DAB+-mottakeren. Med denne 4x55W AV-mottakeren kombinert med Sony EXTRA BASS, kan du overdøve motordur og lytte til musikken din med topp lydkvalitet også i bilen.

Egen XAV-AX1000 for iPhone-brukere

For de som ikke har behov for tilleggsfunksjonene fra Android Auto, kan Sony også tilby en alternativ modell: XAV-AX1000 har en litt mindre skjerm (6,2" ) og kun støtte for Apple CarPlay, men har ellers de samme funksjonene og finessene som XAV-AX3005DB.

Pris og tilgjengelighet

XAV-AX3005DB blir tilgjengelig for salg fra og med september 2018.

XAV-AX1000 blir tilgjengelig for salg fra og med september 2018.

• ifa2018

Sony er en ledende produsent av lyd-, video-, foto-, spill-, kommunikasjons- og informasjonsteknologiske produkter for forbruker- og proffmarkedet. Med sine virksomheter innen musikk, bilder, dataunderholdning og online, er Sony unikt posisjonert til å være det ledende elektronikk- og underholdningsselskapet i verden. Sony registrerte en årlig omsetning på ca. 77 milliarder dollar for regnskapsåret som endte 31. mars 2018. For mer informasjon om Sony, vennligst besøk www.sony.net