Sonys nye blitssystem med fjernutløser kommer snart i salg

I mars annonserte Sony at de jobbet med et nytt, trådløst blitssystem til deres speilløse a-kameraer. Det skulle gi disse kameraene muligheten til å fjernstyre flere blitsenheter på samme måte som med DSLR-kameraer – en funksjon særlig proffe fotografer har savnet.

Nå nærmer det seg endelig salgsstart i Norge for det avanserte systemet til Sony, som består av en trådløs kontrollenhet og sender (FA-WRC1M) og en trådløs mottaker (FA-WRR1). Systemet støtter opptil 15 separate blitser i opptil fem blitsgrupper, og har en maksimal rekkevidde på 30 meter. Den praktiske størrelsen gjør også at det nye blitssystemet til Sony er enkelt å frakte med seg. For blant annet bryllupsfotografi kan det derfor fungere som et alternativ til å drasse med seg tungt studiolys.

Pris og tilgjengelighet

Sony FA-WRC1M og FA-WRR1 kommer i salg i løpet av september og vil ha følgende veiledende pris.

• FA-WRC1M 4.200 NOK
  • FA-WRR1 2.400 NOK

Mer informasjon: Se vedlagte pressemelding

• Foto, fotografering