Sonys ZH8 8K HDR Full Array LED TV tilgjengelig for salg

— ZH8 tilbyr imponerende 8K detaljer og oppslukende seeropplevelser —

I dag annonserte Sony sin nye serie ZH8 8K HDR Full Array LED TV, som forventes å være i salg i Europa fra tidlig i juni. ZH8 samler Sonys beste innen bildekvalitet og lyd sammen med en forbedret brukeropplevelse, og leverer en overbevisende løsning for både filmelskere og gamere.

Ved å benytte Sonys Picture Processor X1™ Ultimate oppnås klar og presis bildekvalitet for en svært realistisk seeropplevelse. Selv bilder filmet i 4K og 2K blir oppskalert nær 8K av 8K X-Reality™ PRO ved å bruke en unik 8K-database. Oppløsningen av hvert objekt blir deretter optimalisert med «Object-based Super Resolution» for å virtuelt reprodusere den reelle strukturen.

ZH8-TV-er inkluderer Sonys premium Full Array Local Dimming og Boosting-teknologi. Denne 8K TV-en balanserer lysuttaket nøyaktig over hele skjermen for å sikre imponerende kontrast. Med LED-soner som lyser uavhengig, gir Full Array LED en mer realistisk kontrast ved å gjøre de lyse områdene lysere, og de mørke områdene mørkere. Kontrasten forbedres ytterligere med 8K X-tended Dynamic Range™ PRO som justerer lysstyrken for høyere topper i lys og dypere sort i skyggen.

ZH8 8K HDR Full Array LED-TV er utstyrt med Sonys Acoustic Multi-Audio™, som inkluderer en vibrerende «frame tweeter» – en høyttaler som lar lyd følge handlingen for en realistisk og fengende opplevelse. Uavhengige forsterkere kontrolleres separat for å nøyaktig styre lydposisjonen til denne høyttaleren ved høye toner, noe som forbedrer stabiliteten og lydtrykket for enda mer realisme. Kombinert med sitt minimalistiske skifer-design og den tynne rammen, gir ZH8 TV full fordypning i underholdningen uten distraksjon.

For neste generasjons spillkonsoller vil TV-ene i ZH8-serien støtte 8K 60fps samt 4K 120fps høy bildefrekvens og rask responstid fra HDMI-inngangene, slik at man får den totale og maksimale spillopplevelsen.

De nye ZH8-TV-ene fortsetter med Netflix Calibrated Mode. Modusen ble spesielt utviklet for å kunne glede seg over Netflix-originaler og gjengi den samme bildekvaliteten på en TV som på produksjonskontoret til Netflix. Med denne funksjonen blir hensikten til skaperen godt ivaretatt. ZH8 er dessuten et IMAX® Enhanced™-produkt, og dermed klar til å vise farge, kontrast, klarhet og lyd i høy kvalitet, slik at du kan glede deg over en fullstendig oppslukende underholdningsopplevelse hjemme som drar full nytte av IMAX Enhanced.

Sonys ZH8 8K HDR LED-TV-er har Ambient Optimization, en ny teknologi som optimaliserer bilde- og lydkvalitet i ethvert miljø. Det vil automatisk justere bildets lysstyrke til omgivelseslyset i rommet som å øke lysstyrken i lyse rom og redusere i ett mørkt rom. Den oppdager også gjenstander i rommet, som for eksempel gardiner og møbler som kan absorbere eller reflektere lyd, og finjusterer akustikken etter dette.

ZH8 serien har Android TV™ med Google Assistant[1], Google Play Store og Chromecast innebygd, noes om gir brukeren enkel tilgang til innhold, tjenester og enheter via sin omfattende plattform. Sonys originale brukergrensesnitt og stemmestyring er også forbedret. Med Google Assistant[2] og Amazon Alexa[3] aktiverte enheter kan du caste og kontrollere videoer fra YouTube med Google Home eller endre kanal eller volum med Amazon Alexa-aktiverte enheter. Apple® AirPlay® 2 brukere kan streame filmer, musikk, spill eller bilder til TV-en fra iPhone®, iPad® eller Mac®. Apple HomeKit™-teknologien gir en enkel, sikker måte for brukere å kontrollere TV-en fra iPhone®, iPad® or Mac®[4].

Pris og tilgjengelighet

ZH8 8K HDR Full Array er i salg i Europa fra begynnelsen av juni. Veiledende priser er:

85 tommer: 130 000 NOK

75 tommer: 90 000 NOK

Sony ZH8 8K HDR Full Array LED TV: Nøkkelfunksjoner

• Leverer Sonys superhøye 8K-kontrast og naturtro bildekvalitet
  • Picture Processor X1™ Ultimate og 8K X-Reality PRO; bilder skjerpes og foredles i sanntid, og bilder oppskaleres til nærmere 8K-kvalitet
  • Ny «Frame Tweeter»-teknologi gir enstående opplevelse gjennom forsterket bildekvalitet, slankt design og Sound-from-Picture Reality™
  • Tilbyr en ny bakgrunnsbelyst fjernkontroll slik at kundene kan nyte seeropplevelsen også i mørkere miljøer
  • Lar brukeren plassere TV-en på mindre skap
  • Ny omgivelsesoptimalisering optimaliserer bilde- og lydkvalitet i ethvert kundemiljø. Det vil automatisk justere bildets lysstyrke til omgivelseslyset i rommet, øke lysstyrken i lyse rom og redusere i mørke rom for en perfekt utsikt.
  • TRILUMINOS ™ Display gjengir de subtile nyansene i farge, lys og gradering fra videolinsen til stuen.
  • Dolby Vision™ og Dolby Atmos™-kompatible.
  • Inkluderer hands-free funksjoner
  • Fungerer med smarte høyttalere, inkludert Google Home og Amazon Alexa-aktiverte enheter
  • Enkel tilkobling til de fleste enheter, inklduert Apple® AirPlay® 2, HomeKit™
  • 8K 60fps og 4K 120fps kompatible
  • Rask tilgang til en rekke innhold og tjenester med Android TV
  • Netflix kalibrert modus sikrer filmatisk troskap for seeropplevelsen på Netflix. Netflix Calibrated Mode, utviklet av Sony bildekvalitetsingeniører i samarbeid med Netflix fargeforskere, leverer bildekvalitet som nærmer seg en mastermonitor som brukes til standardreferanse i filmproduksjonsstudioer.
  • Et IMAX® Enhanced™-produkt, klar til å møte farge, kontrast, klarhet og lyd i høy kvalitet. Ta trøst i å vite at du vil glede deg over en helt oppslukende underholdningsopplevelse hjemme på denne TV-en som utnytter IMAX forbedret innhold fullt ut.
  • Tilpasset modus, sammen med Sonys andre kalibrerte visningsmodus, gir forskjellige visningsalternativer som passer kundenes smak, samtidig som de behøver å bevare skaperens intensjon.

[1]Tilgjengelige funksjoner avhenger av land og tilgjengeligheten til kompatible produkter.

[2]Google Home enhet (selges separat) er kompatibel med Sony TV-er med Android TV. Krever kompatible enheter koblet til det samme trådløse hjemmenettverket. Last ned Google Home-appen fra iPhone App Store eller Google Play. Underlagt vilkår og betingelser for tredjepartsapper. Brukeren må koble til kompatible enheter for å styre. Når nedlastingen er fullført kan Google Home-funksjonen kobles til Sony-enheten for å få tilgang til talestyringsfunksjonen.

[3]Amazon Alexa kompatible enheter (selges separat) er kompatible med Sony TV-er drevet av Android TV. Amazon-konto kreves. Det kan være nødvendig med abonnement for å få tilgang til bestemt innhold. Kompatible enheter krever internettforbindelse. Amazon, Echo, Alexa og alle relaterte logoer er varemerker for Amazon.com, Inc. eller dets tilknyttede selskaper.

[4] Apple® AirPlay® 2 og HomeKit™ funksjonene vil være tilgjengelige på FY19-modellene: ZF9, AF9, ZG9, AG9, XG95 og XG85 (85”, 75”, 65” og 55”) og FY20-modellene ZH8, A9, A8, XH95, XH90, XH85, XH81 og XH80. AirPlay 2 og HomeKit-funksjonenekrever en iOS-enhet som kjører iOS 12.3 eller nyere, eller Mac med macOS 10.14.5. Apple, AirPlay, HomeKit, iPhone, iPad, Mac, ogmacOS er varemerker for Apple Inc., registrert i USA og andre land.Programvareoppdatering kreves via nettverk.

• tv
  • 4k
  • bravia

Om Sony Corporation
Sony Corporation er et kreativt underholdningsselskap med et solid teknologisk fundament. Med alt fra tjenester som spill og nettverk til musikk, film, elektronikk og finans er Sonys formål å fylle verdenssamfunnet med følelser gjennom kreativitet og teknologi. For mer informasjon, besøk http://www.sony.net/.

Jostein Granås

PR-ansvarlig Sony Norge 40477081