På jakt etter et unikt venue i verdens mest ettertraktede møtedestinasjon?

På jakt etter et unikt venue i verdens mest ettertraktede møtedestinasjon?

Hva med en mottakelse eller middag i rojale omgivelser blant den spanske kongefamiliens kunstsamlinger i Madrid?

Madrid ble i fjor for femte år på rad kåret til verdens beste destinasjon for møter og kongresser i World Travel Awards 2023, og ligger på 6. plass i antall møter i International Congress & Convention Associations rangering. Madrid tilbyr behagelige og spennende omgivelser, med direktefly fra Oslo og delvis Bergen, samt nyheten Tromsø i vinter!

Er du på jakt etter et spennende venue hvor din kunde garantert ikke har vært tidliere, kan The Royal Collections Gallery være perfekt. Dette er det viktigste museumsprosjektet i Spania på flere tiår og åpnet dørene i fjor sommer, 25 år etter det første initiativet til prosjektet ble tatt. Utgravd i fjellet og med slottet som nærmeste nabo skal du lete lenge etter mer originale omgivelser for ditt neste arrangement eller kunstmuseumbesøk.

The Royal Collections Gallery i Madrid tar deg med på en reise gjennom fem århundrer med kunst og historie i en eksepsjonell bygning.

Galleriet viser et utvalg på mer enn sekshundre og femti av de 170 000 verkene som utgjør de kongelige samlingene. De viser rikdommen og mangfoldet i samlingene: malerier, skulpturer, veggtepper, møbler, bøker, vifter, bronse, porselen, broderier, fotografier... Fra Caravaggio til Velázquez, inkludert Goya, Mengs og Luisa Roldán.

Mange av disse gjenstandene har aldri tidligere vært utstilt og åpningen av galleriet førte til en omfattende restaureringsjobb på mer enn 400 verk!

The Royal Collections Gallery byr på fantastiske lokaler for mottakelser, hyllester, bedriftsmøter, presentasjoner, konserter, gallamiddager eller prisutdelinger. Man kan velge mellom mange ulike saler og størrelser, den mest spektakulære innendørs er kanskje "Archaeological Remains Gallery" som har glassvegg inn til ruinene av Madrid forsvarsmur fra det niende århundre! Ønskes det en luftigere variant, kan terrassen på 1800 m2 med utsikt over de kongelife hagene, kanskje være et alternativ?

Når museet er stengt for publikum, er det også mulig å arrangere arrangementer og feiringer med eksklusivt besøk i galleriet.