Spania presenterer markedsføringsvideo med en tvist

Spania presenterer markedsføringsvideo med en tvist

Det spanske flyselskapet Iberia, lanserer i disse dager et samarbeid med det spanske turistinstituttet TURESPAÑA, en kampanje for å gjøre Spania bedre kjent for de nesten syv millioner reisende som flyr med Iberia mellom Amerika og Europa hvert år.

• Den nye sikkerhetsvideoen gir sikkerhetsinnstruksene ombord med en tvist. Instruksenes innhold er det samme, men bakteppet er ni utvalgte reisemål i Spania: Toledo, Santiago de Compostela, Lanzarote, Barcelona, Granada, Mallorca, Valencia og Madrid.

• I tillegg til sikkerhetsvideoen har Iberia og Turespaña denne uken lansert en mediekampanje utendørs i byene som representeres samt i sosiale media.

Sikkerhetsvideoen ombord som Iberia har utarbeidet i samarbeid med Turespaña, oser av spansk talent innen alle kunstformer og viser frem et knippe utvalgte reisemål i Spanias geografi.

Videoen starter med skuespilleren Itziar Ituño som går gjennom Madrids gater og ankommer Operahuset Teatro Real, hvor kabinpersonalet i Iberia ønsker henne velkommen.

Musikken og bildene tar oss videre med til Toledo, hvor sangeren Rozalén får instruksjoner om bruk av elektroniske enheter ombord. Sangerinnen legger så mobiltelefonen sin i en ryggsekk som blir til håndbagasjen til judo-mesteren Niko Shera, mens han går, akkompagnert av Iberias kabinpersonell, gjennom Plaza del Obradoiro, i Santiago de Compostela.

Bildene tar oss deretter med til en klippe i Finisterre, hvor judomesteren følger instruksjonene for å plassere håndbagasjen, og lar flyets korridorer og evakueringsveier være frie.

Et kraftig bukst tar oss til Lanzarote; På en vulkanstrand simulerer gymnast Ray Zapata med kroppen posisjonen til ryggstøtten for avgang og landing, hvordan persiennen skal heves samt fotstøtten og bordet slås opp. Rays siste piruett tar oss med til Barcelona, til designeren Teresa Helbigs verksted. Her viser hun oss hvordan sikkerhetsbeltet festes, mens hun passer på Iberia-crew uniformen som hun selv har designet, og som selskapet lanserte i fjor.

De kabinansatte går ned midtgangen og ankommer Alhambra i Granada. Søylene på Patio de los Leones simulerer utgangsdørene, fire på hver side av flyet. Denne gangen er det maleren Pedro Paricio som lytter til instruksene.

Fra en magisk dør i Alhambra hopper de kabinansatte fra Iberia på en redningsbåt, med redningsvesten godt festet og med seileren Silvia Más ved sin side, seilende langs kysten av Mallorca.

Videoen hopper til kokken Dabiz Muñozs som forklarer bruken av sikkerhetsmasken i tilfelle en nødsituasjon skulle oppstå.
Bevegelsene til Madrid-kokken fører oss til en annen kunstner, Susso33, som også tar på seg en maske for å male, nærmere bestemt på City of Arts and Sciences i Valencia, et symbol som illustrerer røykeforbudet ombord.

Og tilbake til Teatro Real i Madrid: Itziar Ituño forbereder seg på å lette mens hun sjekker sikkerhetsinstruksene.

Gardinen lukkes med budskapet om å ønske alle de reisende en behagelig flytur.

Alle deltakerne i sikkerhetsvideoen er en del av Talent ombord-prosjektet som Iberia lanserte i 2019, med sikte på å støtte spansk- og spansktalende talent, og som er en av pilarene i merkevarebyggingen: å koble mennesker og kultur samt generere velstand.

Regions