Panoramic views. Mirador de l’Alcalde.Montjuïc. ©Turisme de Barcelona

Vueling styrker sitt rutenettverk mellom Norge og Spania

Det spanske flyselskapet Vueling annonserte i går at de nå i enda større grad kommer til å satse på sine forbindelser mellom Norden og Spania. I den forbindelse lanserer de nå ni direkteruter fra og med sommeren 2021, hvorav to av disse blir til norske flyplasser.

Fra Barcelona opprettes det en direkterute til Bergen og Stavanger, disse kommer i tillegg til ruten som allerede eksisterer til Oslo. De resterende rutene som er annonsert, gjelder først og fremst til ulike destinasjoner i Sverige og Danmark.

La Pedrera. Pg. de Gràcia. ©Turisme de Barcelona

Rutene til Stavanger og Bergen vil være operative med én ukentlig avgang lørdager fra Bergen og søndager fra Stavanger, fra og med 19. og 20. juni. Ruten mellom Oslo og Barcelona økes fra 3 ukentlige avganger til daglige.

For å reaktivere markedet, lanserer Vueling en kampanje mellom 17-19 februar med priser så lave som fra 19.99€ pr strekning, på alle sine nye ruter.

Vueling et spansk lavprisselskap og opererer på sitt 17.ende år. Flyselskapet er medlem av IAG (International Airlines Group), og har ekspandert gradvis fra å være et flyselskap som hovedsakelig operer på det nasjonale markedet i Spania til å fly til en rekke destinasjoner i de fleste europeiske land.