Terese Troy Prebensen blir ny direktør for Personmarkedet i SpareBank 1 Østfold Akershus.

​Terese Troy Prebensen ny direktør for Personmarkedet i SpareBank 1 Østfold Akershus

Etter en god og grundig prosess er det nå klart et det er 37 år gamle Terese Troy Prebensen fra Fredrikstad er ansatt som ny direktør for Personmarkedet etter Per Skauen.

Terese er født og oppvokst i Fredrikstad hvor hun i dag bor med sine tre barn.

Hun har bred erfaring fra finans- og energibransjen og har de siste tre årene jobbet som konserndirektør Marked i Fredrikstad Energi-konsernet. På cv`en har hun også flere år bak seg i ulike mellomlederroller i If skadeforsikring i tillegg til en rekke styreverv innenfor teknologi og bærekraft.

Terese er markedsøkonom fra BI og har studert økonomi og administrasjon på Høyskolen i Østfold. Hun er genuint opptatt av at det er «folk som skaper endring» som hun uttalte etter å ha vunnet Enovas Innovasjonspris i 2017 for sitt arbeide med energieffektivisering og kutt i klimagassutslippene. Det er nettopp fokuset på folk som opptar henne gjennom både gode kundereiser og fokuset på at den gode kundereisen starter med fornøyde medarbeidere.

-Vi gleder oss til Terese starter hos oss. Hennes solide kompetanse og gode egenskaper blir et flott bidrag når vi sammen skal skape fremtidens SpareBank 1 Østfold Akershus, sier administrerende direktør Arild Bjørn Hansen.

Kontaktperson:
Adm. dir.:Arild Bjørn Hansen – 911 98 211

SpareBank 1 Østfold Akershus er en selvstendig regional sparebank, i allianse med flere andre sparebanker gjennom SpareBank 1 samarbeidet. Hovedkontoret vårt ligger i Moss og konsernet har, med sine datterselskaper, 199 årsverk. Vi er lokalisert med 7 bankkontor og 9 eiendomsmeglerkontor i vårt markedsområde.

Konsernet SpareBank 1 Østfold Akershus omfatter følgende datterselskaper; EiendomsMegler 1 Østfold og Akershus AS (100 %) og NEKOR Gårdselskap (100 %)

SpareBank 1 Østfold Akershus er en selvstendig regional sparebank, i allianse med flere andre sparebanker gjennom SpareBank 1 samarbeidet. Hovedkontoret vårt ligger på Høyda i Rygge og konsernet har, med sine datterselskaper, 199 årsverk. Vi er lokalisert med 7 bankkontor og 9 eiendomsmeglerkontor i vårt markedsområde.