Ny ansatt hos skiskyterne

Emilie Nordskar er Skiskytterforbundets nye kommunikasjonssjef, og hun har tiltrådt stillingen.

- Skiskyting er jo en idrett basert på fart og spenning, samtidig som det krever fullt fokus. Akkurat sånn føler jeg jobben har vært til nå. Jeg er veldig stolt av å jobbe for en av Norges mest populære vinteridretter, sier Nordskar.

Tidligere har hun vært kommunikasjonssjef både i arrangørselskapet Holmenkollen Skifestival og i Skiforeningen. Før det jobbet hun i kommunikasjonsbyrået Gambit Hill + Knowlton.

Hun har nå fått ansvaret for både den strategiske og operative delen av media- og kommunikasjonsarbeidet, og jobber tett med innholdsutvikling både i egne kanaler og i samarbeid med forbundets partnere.

- Vi er heldige som har mange engasjerte og proffe samarbeidspartnere. Vårt mål er at alle skal merke en tydelig effekt av å være på lag med oss. Nettopp derfor blir det viktig for meg å jobbe aktivt med god historiefortelling og formidle hvilke egenskaper og kvaliteter som finnes i forbundet og blant utøverne, sier den nye kommunikasjonssjefen.

- Jeg føler meg hjemme blant aktive mennesker, med stor lidenskap for det de driver med. Det gir smilepuls! Det inspirerer meg å se hvor hardt utøvere, støtteapparat, partnere og administrasjon jobber sammen for å bli enda bedre hver bidige dag. Vi er et vinner-lag med høye ambisjoner, fortsetter hun.

Anne Rustbergaard Varden, Generalsekretær i Norges Skiskytterforbund, mener en økt satsing på kommunikasjon og formidling blir stadig viktigere for forbundet.

- Både media, publikum og partnere har andre forventninger til tilgjengelighet, historiefortelling og synlighet nå sammenlignet med for få år siden. Ved å styrke laget på dette området blir vi mer relevante og skaper økt merverdi for samarbeidspartnerne, sier Varden.