Petter Svendsen, sponsorsjef Telenor

Telenor som e-sport sponsor

Telenor går inn som sponsor for det nyopprettede E-sportlandslaget i FIFA.

Det er klart etter at samarbeidsavtalen med Norges Fotballforbund ble forlenget til 2022, opplyses det i en pressemelding.

Til oss sier sponsorsjef Petter Svendsen i Telenor:

- Vi rakk akkurat å komme i mål med ny avtale før jul så nå kan vi se frem til 4 nye år med Norges Fotballforbund. Avtalen bygger på mye av de samme elementene som vi har hatt tidligere, men denne gang har vi satt ett enda sterkere fokus på E-sport og digitaliseringsagendaen.

Avtalen ble rett før jul signert av Bjørn Ivar Moen, fungerende leder av Telenor Norge og Pål Bjerketvedt, generalsekretær i Norges Fotballforbund. Avtalen er omfattende både iinnhold og økonomi. Nytt i den forlengede avtalen er at Telenor går inn som sponsor på det nyopprettede E-sportlandslaget i FIFA.

- Vi ønsker å støtte norsk idrett både for store og små. Med vårt langsiktige og stabile samarbeid med NFF oppnår vi dette, med fokus på både bredden og toppen. I tillegg gjør vi fotballhverdagen enklere for familier via våre digitale tjenester, sier Bjørn Ivar Moen, fungerende leder for Telenor Norge.

Telenor vil fortsette arbeidet med digitaliseringen og videreutvikle MinFotball-appen som igjen er tett knyttet til MinFamilie.

- Norges Fotballforbund er svært stolt over å ha signert en ny 4-årig avtale med Telenor. Telenor og NFF har samarbeidet i 25 år, og denne avtalen vil styrke grunnlaget for en fortsatt god utvikling av norsk fotball, både i topp og bredde, sier Pål Bjerketvedt, generalsekretær i NFF.

NFF og Telenor skal også gjennom denne avtalen etablere en plattform for utvikling av- og investering i digitale løsninger som skal gjøre det enklere å delta, organisere og kommunisere gjennom digitale flater, med vekt på mobiltelefon. Disse løsningene har som mål å gjøre «fotballhverdagen enklere for alle involverte i norsk fotball»

Velkommen til Sponsor- og Eventforeningen !