Forlenger med Unibuss på Romerike

Forlenger med Unibuss på Romerike

Ruter forlenger nå Unibuss sine kontrakter om busskjøring på Nedre og Øvre Romerike med tre år fram til juni 2019.
– Vi er svært takknemmelighet for den forlengede tilliten, og at de reisende er så fornøyd med tilbudet vårt, sier Øystein Svendsen, administrerende direktør i Unibuss.

Unibuss er tildelt kontraktene for busskjøring på Nedre og Øvre Romerike (inkludert Lillestrøm)for perioden 2009-2016.Det er disse kontraktene som nå forlenges av Ruter med ytterligere tre år til juni 2019.

– Romerike er et viktig og spennende område. Antall innbyggere øker, og de reisende med buss er særdeles fornøyde viser Ruters målinger. Det er vi veldig stolte av, og vi gleder oss over fornyet tillit fra Ruter til å fortsette å tilby de reisende busstransport av høy kvalitet, sier Øystein Svendsen i Unibuss.

Unibuss’ kontrakter omfatter rundt 200 busser på Romerike, og cirka 500 arbeidsplasser.

– Alle våre medarbeidere på Romerike gjør en fantastisk jobb, og det er klart det betyr mye å få forlenget oppdraget, utdyper Svendsen.

Tall fra Ruter viser at kundetilfredsheten i andre kvartal var på utrolige 98 og 100 % i området

For mer informasjon, kontakt:

Ina Helen Østby,

kommunikasjonssjef i Unibuss AS,

tlf. 481 54 148

Unibuss AS består av Unibuss AS og datterselskapene Unibuss Ekspress AS og Unibuss Tur AS. Unibuss As er eid av Sporveien Oslo AS.

Nøkkeltall for Unibuss i 2014:

• Enkeltreiser: 65 millioner
  • Linjer: 58