Ringbanen stengt 14 - 15.mars

Ringbanen stengt 14 - 15.mars

Lørdag 14.mars og søndag 15.mars blir det hektisk aktivitet på Nydalens stasjon og på Ringbanen ved Sinsen. Nydalen stasjon skal klargjøres for å ta i mot et rulletrappløp i tillegg til de to eksisterende rulletrappene. Les mer om arbeidene med økt kapasitet på Nydalen stasjon her. På Ringbanen ved Sinsen skal signal- og sikringsanlegg klargjøres for gjenåpning av Ringbanen 22.mars etter å ha vært stengt i ca et år grunnet byggearbeidene med Lørenbanen. Les mer om Lørenbanen her.

- «Jeg er glad for at vi er helt i rute med arbeidene med Lørenbanen. Det har vært nødvendig å holde Ringbanen stengt i et år i forbindelse med anleggsarbeidene med Lørenbanen. Jeg ser derfor frem til at Ringbanen gjenåpner 22.mars og takker samtidig T-banens kunder for den tålmodighet har vist i det året Ringbanen mellom Carl Berner og Sinsen har vært stengt. I april neste år åpner Lørenbanen og da vil de reisende også møte Nydalen stasjon med økt kapasitet. Med den forventede befolkningsveksten i Osloregionen er dette et av mange tiltak som vil gi et bedre tilbud og økt kapasitet på T-banen», sier administrerende direktør for Sporveien T-banen, Bjørn Granviken.

Slik kjører T-banen

Stengingen vil kun berøre linjene 3 og 4. Øvrige linjer kjører som normalt, og dette vil ikke påvirke trafikken på Holmenkollbanen.

• Linje 3 innstilles mellom Ullevål stadion og Sinsen.
  • Linje 4 innstilles mellom Majorstuen og Sinsen.
  • Linje 6 kjøres som normalt.

Fra første morgenavgang mandag 16. mars kjører linje 3 og 4 til Sinsen igjen.

Det settes ikke opp alternativ transport mellom Ullevål stadion og Sinsen denne helgen, ettersom du kan benytte Ruters øvrige trikk- og busstilbud. Merk at det er satt opp ekstraavganger for busslinje 23 mellom Ullevål stadion (i Store Ringvei) og Sinsen.

Sporveien er Norges største leverandør av kollektivtransport målt i antall reiser. I datterselskapene Sporveien Trikken AS, Sporveien T-banen AS og Unibuss AS ble det i 2014 gjennomført vel 200 millioner enkeltreiser.

Hele konsernet har rundt 3500 ansatte og omsetter årlig for om lag 4,2 milliarder kroner. Sporveien eier, drifter, bygger ut og vedlikeholder infrastruktur som benyttes til T-bane og trikk, og forvalter en betydelig eiendomsmasse. Konsernet eier også datterselskapene Bussanlegg AS, Sporveisbillettene AS og Sporveien Media AS. Sporveien er 100 prosent eid av Oslo kommune.

Sporveien operer i et marked som er i sterk vekst. Økt miljøfokus og en betydelig befolkningsvekst i Oslo og Akershus i årene som kommer, gjør at Sporveiens tjenester er viktigere og er mer etterspurt en noen gang. Hovedkontoret ligger i topp moderne og nyoppussede lokaler på Tøyen i Oslo.