​Nye studentboliger i Porsgrunn, Ringerike og Rauland

Studentsamskipnaden i Sørøst-Norge (SSN) har fått tilskudd til nye studentboliger, men fremdriften er usikker på grunn av koronakrisen.

Stortinget har gitt tilskudd til nye studentboliger i statsbudsjettet, også i år. SSN har fått nærmere 134 millioner som skal fordeles på 434 nye hybelenheter på Rauland, Ringerike og i Porsgrunn. Når prosjektene starter er imidlertid usikkert.

– Vi er veldig glade for at vi har fått tilskudd til nye boliger, men i den situasjonen vi er i akkurat nå har ikke det å starte nye byggeprosjekter høyeste prioritet, sier administrerende direktør i SSN, Hans Erik Stormoen.

Han synes det er vanskelig å spå noe om fremtiden.

– Jeg er veldig spent på hvordan situasjonen utvikler seg og hvordan vi skal angripe dette med bygging av studentboliger fremover. Jeg tror ikke vi kommer til å iverksette tunge prosjekter i løpet av de neste to månedene, men vi har god tid på oss. Dette tilskuddet innebærer at vi må ha startet på godkjente prosjekter innen tre år.

Stormoen er imidlertid sikker på en ting.

– Det vil bli boliger både i Porsgrunn, Ringerike og Rauland etter hvert.

• studentbolig