Studentene i Sørøst får tilbud om gratis trening med noen av Norges mest kjente instruktører

Studentsamskipnaden i Sørøst-Norge (SSN) gir studentene tilgang til gratis trening med de kjente treningsinstruktørene Yngvar Andersen og Annema Refsnes, gjennom Norges største online treningsstudio, Naardic.

De neste åtte ukene kan studentene ved USN og andre skoler tilknyttet SSN delta på interaktive gruppetimer, det vil si at treneren kan se deltakerne mens de trener og tilby personlig veiledning og tilbakemelding underveis.

- Det er førstemann til mølla her, de tusen første påmeldte får dette medlemskapet helt gratis, mens resten kan følge timene digitalt, også gratis, men da uten den personlige veiledningen, sier André Slaattelid, leder for SSN Trening.

Lavterskeltilbud til studenter i pandemien
Avtalen med Naardic er en del av det sosiale lavterskeltilbudet SSN får på plass i disse dager for å møte utfordringene studenter opplever i pandemien.

- Vi vet at mange studenter opplever en monoton og stillesittende hverdag der treningsmotivasjonen kan sitte langt inne. Nå er i tillegg våre egne treningssentre stengt, og da er det fantastisk å kunne gi studenter en kostnadsfri, enkel og trygg tilgang til gruppetimer med noen av Norges beste treningsinstruktører, sier Slaattelid.

Onlinetrening er blitt svært populært i løpet av pandemien, og daglig leder i Naardic, Arnulf Refsnes, er overbevist om at mange kommer til å bli hektet.

- Det er ekstremt enkelt å komme i gang med treningen, og vi har mange som deltar på flere gruppetimer om dagen. Vi gleder oss veldig over å kunne være med å tilby studentene tilknyttet SSN et godt treningstilbud i tiden fremover, sier Arnulf Refsnes.

- Fysisk aktivitet er viktig for å holde motivasjonen oppe
Blant dem som ser frem til å motivere studentene er Yngvar Andersen, treningsekspert kjent fra blant annet NRK-programmet Puls, som også er blant gründerne bak Naardic. Han gleder seg til å se studentene på sine timer.

- Fysisk aktivitet er ekstremt viktig for å holde motivasjonen oppe i en tung tid, og vi har senket terskelen maksimalt for å gjøre trening tilgjengelig for flest mulig studenter. Jeg håper å se mange av dem på gruppetimene fremover, sier Andersen.

Yngvar Andersen skal sammen med sin trenerkollega Annema Refsnes holde spesialtilpassede gruppetimer for studentene. I tillegg vil den profilerte treningslegen Ole Petter Hjelle holde foredrag. Dette kommer på toppen av det ordinære tilbudet av gruppetimer i blant annet styrketrening, kondisjonstrening, roing, yoga og zumba, som gjennomføres av blant andre kjente treningsprofiler som Olaf Tufte, Silje Thorstensen og Mariann Deila.

For mer informasjon:

André Slaattelid, leder for SSN Trening: 952 18 454 / andre.slaattelid@ssn.no