Pressemelding -

7-stjernes kommunene på Søre Sunnmøre inngår ny avtale med Stamina Helse om bedriftshelsetjenester

7-stjernes kommunene på Søre Sunnmøre har igjen valgt Stamina Helse som samarbeidspartner på bedriftshelsetjenester. De har hatt som krav at BHT-tjenesten skal fungere som et ekspertmiljø innenfor helse, sikkerhet og arbeidsmiljø, og at partene skal ha et tett samarbeid som følges opp løpende. I anbudsprosessen scoret Stamina best både på forståelse av oppdraget, kvalitet og pris, og kunden så verdi i Staminas konkrete eksempler på relevant arbeid gjort med andre kommuner.

Kommunene ønsker særlig å jobbe med følgende:

Systematisk HMS-arbeid for å redusere og unngå belastning, skade og sykdom blant de ansatte

Arbeid med psykososialt arbeidsmiljø, både av forebyggende art og ved konflikter og andre utfordrende situasjoner, slik at de ansatte skal kjenne seg godt ivaretatt og lederne er trygge på at prosesser utføres på best mulige måte.

Stamina har gjennom hele vår forrige avtaleperiode evnet å møte våre ansatte og oss ledere på en god måte til tross for at den fysiske avstanden både mellom våre enheter er stor. De ser oss enkeltvis med våre ulike utfordringer og behov samtidig som de ser helhetlig på oss som kunde. Det er viktig for oss, sier Jonny Indrevåg, konserninnkjøpsleder i Ålesund kommune og ansvarlig for avtalen.

7-stjernes kommunene på Søre Sunnmøre består av kommunene Ulstein, Ørsta, Sande, Vanylven, Hareid, Volda og Herøy.

Disse kommunene har et grundig og genuint godt fokus på helse, arbeidsmiljø og sikkerhet for sine ansatte. Når vi nå får fortsette å jobbe sammen med dem om dette, langsiktig og forebyggende, er det svært givende for oss da vi jo vet at dette er det som skaper positive resultater for kunden. Vi takker for tillitten, sier Marius F Øksenvåg, regiondirektør i Stamina Helse Vest og Nord.

Stamina Helse er Norges eneste landsdekkende bedriftshelsetjeneste, med over 50 avdelinger rundt om i landet. Selskapet jobber forebyggende med helse, sikkerhet og arbeidsmiljø i Norske virksomheter, med utgangspunkt i virksomhetens behov. Med 550 ansatte har Stamina Helse bred og spiss kompetanse innenfor blant annet systematisk HMS arbeid, arbeidsmiljø, sykefravær, beredskap og krise, livsstil og helse, ergonomi og rus/avhengighet.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:

Marius F Øksenvåg, Regiondirektør Stamina Helse Nord og Vest

e-post: marius.oksenvag@staminagroup.no

Maria Øverli Jansson, Markedssjef Stamina Helse

e-post: maria.jansson@staminagroup.no

• Arbeidsliv

• stamina
  • helse
  • bht
  • bedriftshelse
  • bedriftshelsetjeneste

Om Stamina Group

Stamina Group er en skandinavisk helsekjede bestående av bedriftshelsetjeneste, treningssentre, og rehabiliteringsklinikk for muskel/skjelett og overvekt. Konsernet har 1800 ansatte og består av 3 forretningsområder; Stamina Helse, Stamina Trening og Avonova (Sverige). I 2017 omsatte konsernet for ca. NOK 1,5 mrd., hadde 60.000 trenings-medlemmer og 16.000 bedriftskunder.
Vår ambisjon er å gjøre folk friskere og å skape sunne, effektive og trygge arbeidsmiljøer.