Møre og Romsdal Fylkeskommune inngår ny avtale med Stamina Helse om bedriftshelsetjenester

Stamina Helse har gjennom anbud inngått ny avtale med Møre og Romsdal fylkeskommune om bistand på HMS. Med et geografisk stort område og mange ansatte på ulike lokasjoner, har kunden både behov for og ønske om en samarbeidspartner, som tross geografien, evner å være tett på de ulike enhetene.

Møre og Romsdal fylkeskommune har igjen valgt Stamina Helse som samarbeidspartner på bedriftshelsetjenester. De har hatt som krav at BHT-tjenesten skal fungere som et ekspertmiljø innenfor helse, sikkerhet og arbeidsmiljø,og at partene skal ha et tett samarbeid som følges opp løpende.I anbudsprosessen scoret Stamina best på totalsummen av kompetanse, kapasitet og pris.

Møre og Romsdal fylkeskommune ønsker særlig å jobbe med følgende:

Systematisk HMS-arbeid for å redusere og unngå belastning, skade og sykdom blant de ansatte. Det er høyt fokus på HMS-kartlegging, avvikshåndtering og risikovurderinger.

Arbeid med psykososialt arbeidsmiljø, både av forebyggende art og ved konflikter og andre utfordrende situasjoner, slik at de ansatte skal kjenne seg godt ivaretatt og lederne er trygge på at prosesser utføres på best mulige måte.

Kunden har et grundig og genuint godt fokus på helse, arbeidsmiljø og sikkerhet for sine ansatte. Når vi nå får fortsette å jobbe sammen med dem om dette, langsiktig og forebyggende, er det svært givende for oss da vi jo vet at dette er det som skaper positive resultater for kunden. Vi takker for tilliten, sier Dagrun Bye, avdelingsdirektør i Stamina Helse Møre og Romsdal.

Stamina Helse er Norges eneste landsdekkende bedriftshelsetjeneste, med over 50 avdelinger rundt om i landet. Selskapet jobber forebyggende med helse,sikkerhet og arbeidsmiljø i Norske virksomheter, med utgangspunkt i virksomhetens behov. Med 550 ansatte har Stamina Helse bred og spiss kompetanse innenfor blant annet systematisk HMS-arbeid, arbeidsmiljø, sykefravær, beredskap og krise, livsstil og helse, ergonomi og rus/avhengighet.

Dagrun Bye, Avdelingsdirektør Stamina Helse Nord og Vest

e-post:dagrun.bye@staminagroup.no

Maria Øverli Jansson,Markedssjef Stamina Helse

Telefon:47819 179

e-post:maria.jansson@staminagroup.no

• Møre og Romsdal

Stamina Group er en skandinavisk helsekjede bestående av HMS- og bedriftshelsetjenester, organisasjons- og lederutvikling og rehabilitering. Konsernet har ca 1000 ansatte og består av Stamina Helse (Norge) og  Avonova (Sverige). I 2017 omsatte konsernet for ca. NOK 1,5 mrd. og hadde 16.000 bedriftskunder.

Vår ambisjon er å gjøre folk friskere og å skape sunne, trygge og effektive arbeidsmiljøer.