Stamina Helse Bedriftshelsetjeneste vokser i Trøndelag gjennom oppkjøp av Centrum BHT AS.

Stamina Helse AS har inngått avtale om å overta virksomheten til Centrum BHT AS.Gjennom oppkjøpet vokser Staminas Trøndelagsavdeling med tre ansatte og 120 kunder, og er rustet for de nye kundene selskapet har vunnet anbudsavtaler med.

Centrum BHT AS har 40 års historie i bedriftshelsetjenestemarkedet og har stort fokus på faglighet og kvalitet. Deres kvalitetsfokus er noe av det som gjør avtalen så riktig for Stamina. Gjennom tilnærmingen «bedriftene selv kjenner sine behov best», har Centrum BHT konstruktivt samarbeid med kundene sine med fokus på kartlegginger, utarbeidelse av planer, mål og tiltak i kontinuerlig dialog med bedriftene, for å sikre trygge og helsefremmende arbeidsplasser.

Stamina har i senere tid vunnet to større anbud i regionen og styrker med dette oppkjøpet både mannskap og erfaringer som vil bidra til å levere godt til disse nye og andre kommende kunder.

«Vi gleder oss til å få de nye kollegene våre fra Centrum BHT om bord, og ser frem til at vi med dem på laget kan vokse ytterligere i tiden som kommer», sier avdelingsleder i Stamina Trøndelag, Jorunn Korsfur.

Stamina Helse er Norges eneste landsdekkende bedriftshelsetjeneste, med over 50 avdelinger rundt om i landet. Selskapet jobber forebyggende med helse, sikkerhet og arbeidsmiljø i Norske virksomheter, og skreddersyr løsninger etter virksomhetens behov. Med 550 ansatte har Stamina Helse bred og spiss kompetanse innenfor blant annet systematisk HMS arbeid, arbeidsmiljø, sykefravær, beredskap og krise, livsstil og helse, ergonomi og rus/avhengighet.

Jorunn Korsfur, avdelingsleder Stamina Helse Trøndelag

e-post: jorunn.korsfur@staminagroup.no

Maria Øverli Jansson, Markedssjef Stamina Helse

e-post: maria.jansson@staminagroup.no

Stamina Group er en skandinavisk helsekjede bestående av bedriftshelsetjeneste, treningssentre, og rehabiliteringsklinikk for muskel/skjelett og overvekt. Konsernet har 1800 ansatte og består av 3 forretningsområder; Stamina Helse, Stamina Trening og Avonova (Sverige). I 2016 omsatte konsernet for ca. NOK 1,5 mrd., hadde 60.000 trenings-medlemmer og 16.000 bedriftskunder.