Pressemelding -

Stamina Helse har inngått avtale med Norsk Helsenett SF om bedriftshelsetjenester for Helsedirektoratet og andre offentlige virksomheter under Helse- og omsorgsdepartementet.

Stamina Helse har inngått avtale om bistand innen HMS med Norsk Helsenett på vegne av til sammen 11 enheter under Helse- og omsorgsdepartementet. En viktig grunn til at Stamina er valgt, er selskapets organisering med over 50 kontorer rundt om i landet, som kan ivareta alle ansatte på alle lokasjoner på en enhetlig måte, samt høy kvalitet på de tjenester som tilbys innen hele HMS-feltet.

Norsk Helsenett SF stilte som krav at BHT-tjenesten skal fungere som et ekspertmiljø innenfor helse, sikkerhet og arbeidsmiljø, at partene skal ha et tett samarbeid som følges opp løpende, og at alle ansatte ved alle enheter ivaretas på en enhetlig god måte.

–Vi er fornøyde med å ha inngått avtalen med Stamina Helse. Den sørger for at mange ansatte i den sentrale helseforvaltningen får bred tilgang til bedriftshelsetjenester der de er, sier Synnøve Farstad, HR og kommunikasjonsdirektør i Norsk Helsenett.

Norsk Helsenett SF (NHN) er et statsforetak som eies av Helse‐ og omsorgsdepartementet (HOD).

NHN har fått i oppdrag av Helse‐ og omsorgsdepartementet (HOD) å levere administrative tjenester innen IKT, anskaffelser og arkiv til følgende virksomheter i den sentrale helseforvaltningen:

• Bioteknologirådet
  • Direktoratet for e‐helse
  • Folkehelseinstituttet
  • Helfo
  • Helsedirektoratet
  • Nasjonalt klageorgan for helsetjenesten
  • Norsk pasientskadeerstatning
  • Pasient‐ og brukerombudet (administrativt underlagt Helsedirektoratet)
  • Statens Helsetilsyn
  • Statens Legemiddelverk
  • Statens strålevern
  • "Å få bidra til sunne og produktive arbeidsmiljøer og god helse blant mange som yter helsetjenester til en stor del av landets befolkning er naturligvis veldig givende. Vi vet jo at motiverte og friske folk i gode arbeidsmiljøer er tett knyttet til fornøyde brukere eller kunder", sier kundeansvarlig Nan Vold Andersen ved Stamina Helse Ullevål.

Stamina Helse er en landsdekkende bedriftshelsetjeneste, med over 50 avdelinger rundt om i landet. Selskapet jobber forebyggende med helse, sikkerhet og arbeidsmiljø i norske virksomheter, og skreddersyr løsninger etter virksomhetens behov. Med 550 ansatte har Stamina Helse bred og spiss kompetanse innenfor blant annet systematisk HMS arbeid, arbeidsmiljø, sykefravær, livsstil og helse, beredskap og krise, ergonomi og rus/avhengighet.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:

Monika Cock, avdelingsleder Stamina Helse Ullevål

e-post: monika.cock@staminagroup.no

Maria Øverli Jansson, Markedssjef Stamina Helse

e-post: maria.jansson@staminagroup.no

• Arbeidsliv

Om Stamina Group

Stamina Group er en skandinavisk helsekjede bestående av bedriftshelsetjeneste, treningssentre, og rehabiliteringsklinikk for muskel/skjelett og overvekt. Konsernet har 1800 ansatte og består av 3 forretningsområder; Stamina Helse, Stamina Trening og Avonova (Sverige). I 2016 omsatte konsernet for ca. NOK 1,5 mrd., hadde 60.000 trenings-medlemmer og 16.000 bedriftskunder.
    Vår ambisjon er å gjøre folk friskere og å skape sunne, effektive og trygge arbeidsmiljøer.