Lansering av spennende og unike barnesykler

Merida sykler og merkevaren Vossatassar har for 2012 utviklet en helt ny serie med barnesykler. Et nytt og spennende bransjesamarbeid har blitt til når Merida leverer barnesykler dekorert med det prisvinnende designet fra Vossatassar.

Om Vossatassar

Vossatassar er en norsk merkevare fra Skigutane/Active Brands som også har bl.a. Kari Traa, Bula og Åsnes. Dette spennende klesmerke for barn har opphav i en unik historie rundt fenomenet Vossatassar som er ulike fantasifigurer fra Norsk natur som kun er synlig for barn. Med fokus på kvalitet og fargebruk samt klær i farger som kan brukes av begge kjønn har de bygget opp en unik merkevare de siste årene.

- Vossatassar med dens unike histore, figurverden og glade grafikk passer jo perfekt på sykler og sykkelturstyr til barn, sier Matilda Guillemot Design Manager i Vossatassar. Et kriterium for samarbeidet har vært en felles forståelse for verdigrunnlag og kvalitet, som igjen gjør det mulig å styrke hverandres merkevarer, sier hun videre.

Om Merida

Merida ble startet opp på et norsk initiativ av Einar og Margareth Steen-Olsen i 1987. Norge var først, og er den dag i dag størst på Merida sykler i verden, med hele 50.000 solgte i Norge i 2011. Merida har sykkel til alle, uansett behov.

-Jeg er halvt Vossing selv, og det medfører jo en viss galskap og gode idéer er til for å realiseres, sier Stian Steen-Olsen, daglig leder i Merida-importøren Stians Sport AS.

Om syklene

Syklene kommer i år i 3 ulike modeller. En unisex 12 tommers sykkel fra 2 til 4 år, en 16'' i blått for gutter 4 til 6 år og en tilsvarende modell i rosa til jente. Merida leverer også spesialdesignede hjelmer som matcher syklene.

Kvalitet er viktig
Samarbeidet er også en måte å prøve å stagge priskrigen som nå er en trend i norsk sportsbransje. Billigere produkter er ikke alltid til kundens beste, så denne serien med barnesykler har et sterkt fokus på kvalitet fremfor å slå konkurrentene innen barnesykler på pris, sier Eystein Stokstad, produktsjef i Merida.

Så langt en suksess

- Mottagelsen i markedet har hittil vært veldig god, og vi er kommer til å gå tom for syklene langt tidligere enn først antatt, sier Henrik Sagmoen, Salgssjef i Merida. De butikkene som ennå ikke har sikret seg denne serien, bør være raskt ute for å være sikre, sier han videre.

Eksklusivt for Norge

Samarbeidet er i første omgang eksklusivt for Norge, men siden begge merkene operer i Norden er det ikke umulig at en tenker på å utvide det i fremtiden.

- Vårt datterselskap, Merida Sverige AB, ønsker svært gjerne å tilby denne spennende barneserien i Sverige, og vi har tro på at det kan bli minst like populært der, sier Steen-Olsen.

Syklene finnes nå i utvalgte sportsbutikker over hele landet. Finn din Merida-forhandler på www.merida.no, og se Vossatassar sitt spennende utvalg på www.vossatassar.no.

Kontaktpersoner:

Stians Sport AS/ Merida