Foto: Stiftelsen Lillehammer museum

Maihaugen med nytt romjulstilbud

I romjula er det folk i husene på Maihaugen! Vil du kikke innom?

For første gang på flere år kan du på Maihaugen gå på romjulsbesøk til mennesker som feirer jul etter tidligere tiders skikker. Opplev romjulsfreden i Øygarden på 1890-tallet, hør om hvordan fru Bye forbereder de første juleselskapene i fredstid i 1945 og lytt til 50-tallets juleslagere. Bli også med på stemningsfulle omvisninger i Bygda og Boligfeltet.

I byavdelingen holder butikkene Avlangrud og Falkenberg romjulsåpent. Her finner du nostalgiske varer og godsaker.

Flere av de historiske hjemmene er pyntet til jul, og vi kan garantere at den gode julestemningen du allerede måtte ha vil forsterke seg mens du vandrer rundt på museet.

Hjertelig velkommen til en hyggelig romjulsopplevelse!

Les alt om romjula på Maihaugen.

Kontaktperson Maihaugen: Se under.

Veslemøy Furuseth

Museumsformidler på Maihaugen 41 50 05 63