Nye STIHL HSA 30 og HSA 40 leverer imponerende klippeytelse takket være sine diamantslipte og herdede kvalitetsblader.

Batteridrevne hekksakser for hageeiere: STIHL introduserer HSA 30 og HSA 40

Med de nye batteridrevne hekksaksene STIHL HSA 30 og HSA 40 er det enkelt, og stille, å holde hekken i perfekt stand. Med en vekt på henholdsvis bare 2,2 og 2,3 kg inkludert batteri, er disse prisgunstige begynnermaskinene for små hager ekstra lette å håndtere. Begge modellene leverer imponerende klipperesultat takket være sine diamantslipte og herdede kvalitetsblader.

De to batteridrevne hekksaksene er letthåndterlige og perfekte for hageeiere som vil holde hekken fin med raskt, smidig og stille arbeid. HSA 30 kommer med et 45 centimeter langt blad og en tannavstand på 22 millimeter, som gjør den til det perfekte redskapet til lett formklipping og beskjæring. HSA 40 har en bladlengde på 50 centimeter, og tannavstanden på 24 millimeter muliggjør beskjæring av opptil ett år gamle skudd. De har også en tuppbeskyttelse som beskytter tuppen av knivbladet mot slitasje når brukeren klipper nær bakken.

– Trenger du en hekksaks som har lav vekt, som ikke forstyrrer naboer eller dyr, og som er utstyrt med gjennomtenkte detaljer, så er HSA 30 og HSA 40 et veldig godt alternativ. Den ergonomiske formen på håndtaket er belagt med sklisikkert, mykt materiale, og bøylehåndtaket med strømbryter sikrer også komfortabel håndtering og et stødig grep, sier Mats Gustafsson, Product Launch Manager for STIHL Norden.

De nye hekksaksene får sin energi fra batterisystemet AS 2. Litiumionbatteriet på 10,8 V og den tilhørende AL 1-laderen er kompatible med alle andre verktøy i dette modulsystemet – fra hekksakser og gress- og busksakser til batteridrevne beskjæringsmaskiner og håndholdte støvsugere. Svært praktisk om du eier mer enn én enhet og dermed kan bruke batteriet og laderen flere ganger.

Høydepunkter:

• Kraftfull maskin med presis klipping: De nye batteridrevne hekksaksene STIHL HSA 30 og HSA 40 er utstyrt med en kraftfull likestrømsmotor og leverer presise klipperesultater takket være sine laserklipte, diamantslipte og herdede kvalitetsblader. Disse er utmerket ikke bare med tanke på det visuelle utseendet, men også for å få en sunn hekk.
  • Lav vekt og behagelig å jobbe med: STIHL HSA 30 og HSA 40 kjennetegnes av sin lave vekt på henholdsvis kun 2,2 og 2,3 kg, inkludert batteriet. Sammen med de optimalt balanserte redskapenes utforming reduserer dette belastningen på armene og forenkler presisjonsarbeid.
  • Praktisk batteridrevet system: HSA 30 og HSA 40 får energien sin fra AS 2-batteriet som inngår i batterisystemet AS, utformet for private grunn- og hageeiere.

STIHL HSA 30 og HSA 40 er tilgjengelig hos autoriserte forhandlere fra oktober 2023.

Spesifikasjoner

STIHL HSA 30 STIHL HSA 40
Batteriteknologi: Litiumion Litiumion
Motor: DC Motor DC Motor
Lydstyrkenivå (dB(A)): * 90 90
Driftstid (min): 50 40
Vibrasjoner venstre / høyre (m/s²): ** 1.4 / 1.9 1.4 / 1.9
Vekt inkludert AS 2-batteri (kg): 2.2 2.3
Skjærelengde (cm): 45 50

** K-faktor iht. direktiv 2006/42/EF = 2 m/s²
* K-faktor iht. direktiv 2006/42/EF = 2,0 dB(A)

Ønsker du mer informasjon, kan du kontakte:
Emma Birgersson, Nordic PR & Communications Manager,
+46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

STIHL leverer maskiner og produkter for hage, skog og grøntområder. Via sertifiserte forhandlere tilbyr vi blant annet batteridrevne hagemaskiner som robotgressklippere, hekksakser og gresstrimmere, samt høytrykksvaskere, motorsager, ryddesager og smarte løsninger for både privatpersoner og profesjonelle brukere. STIHL er et globalt konsern med kvalitet og sikkerhet som motto, og vi arbeider for å bidra til en mer bærekraftig fremtid. Konsernet har rundt 20 550 ansatte, og hadde en omsetning på 5,49 milliarder euro i 2022. Det nordiske hovedkontoret ligger i Sverige, med virksomhet i Norge, Danmark og Finland. Les mer på www.stihl.no.

Pressekontakt PR og kommunikasjonssjef STIHL Norden +46 73 736 23 14