De nye feiemaskinene KG 770 og KGA 770 fra STIHL er utviklet for profesjonelle brukere og gir effektiv rengjøring av både fortau og store lagerlokaler.

Feiemaskiner fra STIHL gir effektiv rengjøring både ute og inne

STIHL, den globale familiebedriften som produserer maskiner og produkter til hage, skog og grøntområder, lanserer to nye feiemaskiner for proffe. Nye KG 770 og KGA 770 fanger alt fra plastflasker til finere støv og gir effektiv rengjøring av både fortau og store lagerlokaler.

Nu lanseres KG 770 og KGA 770, to nye feiemaskiner fra STIHL til feiing både innen- og utendørs. Forskjellene mellom de to modellene er at KG 770 er en manuell feiemaskin, mens KGA 770 drives av et batteri fra batterisystemet STIHL AP. Begge maskinene er utstyrt med STIHL Multiclean Plus System, som innebærer to solide tallerkenbørster for utmerket rengjøring langs f.eks. vegger, hjørner eller fortauskanter samt en feievals som enkelt samler opp finere støv.

– De nye feiemaskinene er optimale for de som vil rengjøre effektivt på hardt underlag, f.eks. fortau eller gulv i et lagerlokale. Brukeren kan enkelt justere børstenes høyde etter underlaget, og maskinene tar opp alt fra finere støv til grovere smuss, f.eks. brusbokser og plastflasker, sier Mats Gustafsson, Product Launch Manager i STIHL Norden.

Både KG 770 og KGA 770 har et ergonomisk formet håndtak som enkelt kan tilpasses etter brukerens høyde. Modellene er utstyrt med en oppsamler som rommer hele 40 liter. Den manuelle feiemaskinen KG 770 passer utmerket til rengjøring av større arealer på opptil 1500 kvadratmeter, mens den ekstra styrken i AP-batteriet gjør at KGA 770 kan håndtere arealer på opptil 2200 kvadratmeter.

– At KGA 770 er batteridrevet, innebærer selvsagt mer ytelse og enda smidigere rengjøring. I teorien kan KGA 770 feie 3250 kvadratmeter i timen, og KG 770 kan ta 2900 kvadratmeter i timen. Batteridriften bidrar rett og slett til mer effektiv rengjøring som er mer komfortabel for brukeren, sier Mats Gustafsson.

Høydepunkter:

• Utstyrt med STIHL Multiclean Plus System: to solide tallerkenbørster og en feievals gir høy rengjøringseffekt inn i hver eneste krok og rundt hindringer. Fanger alt fra brusbokser og plastflasker til finere støv.
    • Reduksjon i støvdannelse takket være tetningslist og to slitesterke luftfiltre som er enkle å rengjøre.
    • Ergonomisk håndtak som enkelt kan tilpasses brukerens høyde.
    • AP-batteriet i KGA 770 muliggjør komfortabel og effektiv feiing av arealer på opptil 2200 kvadratmeter.

STIHL KG 770 og KGA 770 er tilgjengelige hos autoriserte STIHL-forhandlere.

KG 770

KGA 770

Feievidde:

770 cm

For arealer opptil maks.:

1500 m2

2200 m2

Vekt:

15 kg

17 kg

Teoretisk feieytelse:

2900 m2/t

3250 m2/t

Oppsamlerens kapasitet:

40 l

Drift:

Manuell

STIHL AP-batteri

Driftstid med AP 100:

Opptil 84 min

Driftstid med AP 200:

Opptil 168 min

Driftstid med AP 300:

Opptil 210 min

Ønsker du mer informasjon, kan du kontakte:
    Emma Birgersson, Nordic PR & Communications Manager,
    +46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

STIHL leverer maskiner og produkter for hage, skog og grøntområder. Via sertifiserte forhandlere tilbyr vi blant annet batteridrevne hagemaskiner som robotgressklippere, hekksakser og gresstrimmere, samt høytrykksvaskere, motorsager, ryddesager og smarte løsninger for både privatpersoner og profesjonelle brukere. STIHL er et globalt konsern med kvalitet og sikkerhet som motto, og vi arbeider for å bidra til en mer bærekraftig fremtid. Konsernet har rundt 20 550 ansatte, og hadde en omsetning på 5,49 milliarder euro i 2022. Det nordiske hovedkontoret ligger i Sverige, med virksomhet i Norge, Danmark og Finland. Les mer på www.stihl.no.

Pressekontakt PR og kommunikasjonssjef STIHL Norden +46 73 736 23 14