”Merket for god design” tildeles Stihl og Profildesign for X-fit ryddesagsele.

”Merket for god design” tildeles Stihl og Profildesign for X-fit ryddesagsele.

Juryens begrunnelse under designdagen i Oslo 16.mars: “Juryen er besnæret av hvordan produktet faller inn i STIHLs strategiske tanker og helhetlige produktportefølje. STIHL kommer ikke med enda en ryddesagsele; de lager markedets beste”

Merket for god design” er en utmerkelse som anerkjenner vellykket bruk av design for å skape innovative produkter og løsninger. Prisen gis av Norsk Designråd.

I brukerens ånd
Bæreselen er spesielt utviklet med tanke på brukerens ønske og drøm i det daglige arbeidet med ryddesager sier markedssjef i Stihl, Pål Virik Nilsen. Den har enestående fordeler og bærekomfort. Perfekt for brukere som jobber mange timer med ryddesag, hvor kun det beste er godt nok. Med blant annet justerbar ryggplate, justerbart brystbelte med integrert fløyte som ekstra sikkerhetsdetalj, integrert 2-liters vannbeholder og verktøyoppbevaring, polstret belte- og ryggplate med pustende overflate.

Les mer på www.stihl.no

STIHL utviklet den første kjedesagen i 1926, deretter har det tilkommet mange produkter for skog og hage. Nå omfatter STIHL-gruppen datterselskaper i ca. 140 land og produksjon i flere land. Ønsker du å vite mer om STIHL konsernet, historie og utvikling, verdensnyheter fra STIHL eller hvor vi finnes representert rundt om i verden; klikk på noen av linkene under.

Pressekontakt PR og kommunikasjonssjef STIHL Norden +46 73 736 23 14