Nyhet: hendig, lett grovstøvsuger. Foto: STIHL

STIHL LANSERER NY GROVSTØVSUGER FOR PRIVATMARKEDET

Den nye grovstøvsugeren SE 33 fra STIHL har god sugekraft, men er liten og kompakt, perfekt til rengjøring av for eksempel garasje og bil. Støvsugeren kan brukes på både våte og tørre overflater, og den har en blåsefunksjon som gjør den praktisk til rengjøring av vanskelig tilgjengelige steder.

STIHL har tidligere fremfor alt tilbudt grovstøvsugere til profesjonelle brukere på verksteder, i industrivirksomheter og i rengjøringsfirmaer. Nå utvider vi utvalget med en ny, noe mindre modell beregnet for privatpersoner.

– Vi ser en økt etterspørsel etter denne typen maskin fra privatpersoner, og jeg er glad for at vi nå kan tilby denne praktiske og allsidige grovstøvsugeren, sier Mats Gustafsson, Nordisk produktsjef hos STIHL.

Den nye grovstøvsugeren er kompakt, men kraftig og kan brukes på både tørre og våte overflater takket være et justerbart munnstykke og lettstelt PET-filter. Ved en enkel justering av sugeslangen kan den også brukes med blåsefunksjon.

– SE 33 er en svært anvendelig grovstøvsuger, og jeg tror folk vil sette særlig pris på blåsefunksjonen når de vil nå frem til smuss på vanskelig tilgjengelige steder. Det finnes mange bruksområder for grovstøvsugere som denne, ikke minst garasje, bod og lignende overflater med smuss som den vanlige støvsugeren ikke klarer, sier Mats Gustafsson.

SE 33 er letthåndterlig og praktisk med enkel PÅ/AV-teknikk, roterende framhjul samt lang sugeslange og strømkabel. Støvsugeren leveres med forskjellige munnstykker og tilbehør som alle har sin dedikerte plass på maskinen. Den integrerte oppbevaringen sammen med det todelte sugerøret gjør det enkelt å oppbevare SE 33 når den ikke er i bruk.

Grovstøvsugeren SE 33 er tilgjengelig hos autoriserte STIHL-forhandlere fra og med februar.

STIHL utvikler og produserer verktøy til hage, skogbruk og landskapspleie. Produktene selges kun via autoriserte STIHL-forhandlere. Det norske kontoret ligger i Sandefjord. I 2019 hadde STIHL en omsetning på 3,93 milliarder euro. Konsernet har drøyt 17 000 medarbeidere i ca. 160 land. Les mer på www.stihl.no.

Pressekontakt PR og kommunikasjonssjef STIHL Norden +46 73 736 23 14