Nordic Choice Hotels kåret til beste arbeidsplass

Nordic Choice Hotels kåret til beste arbeidsplass

Mandag kveld ble Nordic Choice Hotels for femte gang på rad belønnet med prisen for beste arbeidsplass. Grand Travel Awards sto for kåringen.

- I Nordic Choice sier vi at culture eats strategy for breakfast. Et godt arbeidsmiljø bygges nedenifra. Denne prisen viser at våre ansatte er fantastiske, sier Petter Stordalen, eier av, og styreleder i, Nordic Choice Hotels.

Den prestisjetunge og tradisjonelle prisutdelingen blir arrangert av bransjeavisen Travel News. Dette var den femte gangen Nordic Choice Hotels ble anerkjent for å ha det beste arbeidsmiljøet i bransjen.

- Et godt hotell handler om mennesker. Du kan ha skinnende gull over hele hotellet ditt, men ingenting skinner mer enn mennesker. Og det er ingen som kan tvile på at Nordic Choice-ansatte skinner, fortsetter Stordalen.

Et godt arbeidsmiljø er bra for økonomien. Nordic Choice Hotels ser en jevn nedgang i sykefravær, og hadde i 2012 et sykefravær på 3,95 prosent.

- Sykefraværet vårt viser at trivsel er bra for samfunnsøkonomien. Jeg er overbevist om at hvis folk trives på jobben, så går sykefraværet ned. Jo flere som jobber, jo bedre går samfunnet. Å satse på arbeidsmiljø, kultur og trivsel styrker ikke bare hoteller, det bidrar i hele økonomien.

Nordic Choice Hotels har i dag ca 10 000 ansatte, men flere blir det, i og med at selskapet opplever en ekspansiv vekst.

- En slik pris er en bekreftelse på at vi gjør mye riktig i Nordic Choice. Å få nok en Grand Travel Award er inspirerende. Vi skal fortsette å være den beste arbeidsplassen, samtidig som vi skal jobbe hardt for at gjesteopplevelsene skal bli enda bedre, sier Roar Ingdal, kommersiell direktør i Nordic Choice Hotels.

For ytterligere informasjon, kontakt Petter A. Stordalen på tlf.: 950 39 755

Eller kommersiell direktør, Roar Ingdal, på tlf: 920 38 777

Nordic Choice Hotels er Nordens største hotellkonsern med 170 hoteller og 9250 ansatte i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion, samt 8 unike hotellperler innen Nordic Hotels & Resorts. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Et av Nordens største hotellkonsern

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 230 hotell over hele Norden tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hotell. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.