Prisdryss for Comfort Hotels bærekraftsinitiativ Dear TripAdvisor

Prisdryss for Comfort Hotels bærekraftsinitiativ Dear TripAdvisor

(Oslo 04.02.15) Dear TripAdvisor vinner Sølvtaggen for beste digitale kommunikasjonskampanje for desember 2014, Gullenken 2015 for Årets Overraskelse i Sosiale Medier og gull for Samfunnsansvar og Beste digitale kampanje på HSMAI-utdelingen 2015.

-Kampanjen får Earth Hour til å blekne, og er en soleklar vinner denne måneden. Kampanjen har godt fokus på temaet, og en ydmyk inngang til noe som fortjener å bli tatt på alvor på et globalt plan. Jobben er enkel, men genial, konstaterer juryen i Sølvtaggen, Norges største prisutdeling innen digital kommunikasjon.

Dear TripAdvisor ble lansert av Comfort Hotel i oktober 2014. Formålet er å få den internasjonale reiselivssiden TripAdvisor til å inkludere bærekraft som standard vurderingskriterium for hoteller. Initiativet har blitt omtalt i en rekke medier og så langt har over 5000 mennesker skrevet under på oppropet.

-Comfort Hotel kjemper for at bærekraft skal bli et internasjonalt anerkjent målekriterium. Budskapet rettes direkte inn mot giganten TripAdvisor og målet er å skape oppmerksomhet rundt et viktig tema. En veldig uventet, og annerledes idé, sier juryen i Gullenken om tildelingen for Årets Overraskelse i Sosiale Medier.

-Davids kamp mot Goliat

I tillegg til Sølvtaggen og Gullenken, vant Dear TripAdvisor torsdag 29. januar også gull i kategoriene Samfunnsansvar og Digitale kampanje, samt hederlig omtale i Sosiale medier-kategorien under den årlige HSMAI-utdelingen i Norge.

-Denne kampanjen gjør det sjeldent enkelt å bidra til å gjøre en forskjell. En stor tanke, presentert på en genialt enkel måte, som får deg til å lure på hvorfor ingen har kommet på dette før. Det er nesten så man begynner å tro at det faktisk går an å redde verden, står det i HSMAI-juryens begrunnelse for tildelingen av Samfunnsansvarsprisen.

Om tildelingen av prisen for Beste digitale kampanje, skriver juryen:

-Dette er Davids kamp mot Goliat – og hvor passer det da bedre enn å få mange tilhengere til å hjelpe til i denne kampen, enn gjennom sosiale medier. I tillegg er dette en sak som er mye større enn virksomheten selv – de kjemper næringens og alles kamp for en bedre fremtid.

Inspirerer til fortsettelse

I Comfort Hotel mottas prisene med stor takknemlighet og inspirerer til videre kamp for å få TripAdvisor til å legge til det foreslåtte bærekraftskriteriet.

-Vi er enormt stolte over egen bransje og annerkjennelsene vi får for Dear TripAdvisor. Comfort Hotel ønsker å bidra til å finne løsninger på verdens miljøutfordringer. Vi har aldri sagt at vi sitter på alle svarene, men vi ønsker å dytte hotellbransjen i riktig retning. Å motta denne overveldende støtten fyller oss med kampvilje, sier Simen Vinge, driftsdirektør i Comfort Xpress.

Link til Dear Tripadvisor-kampanjen: www.deartripadvisor.com

For ytterligere informasjon, kontakt:
Mathilde Vik Magnussen, kommunikasjonsrådgiver i Nordic Choice Hotels.
E-post: mathilde.vik.magnussen@choice.no, tlf: +47 45 67 82 55

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med 178 hoteller og 12 000 medarbeidere i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort Hotel, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion Hotel, samt 10 frittstående hoteller . Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.