Gå videre til innhold
DIN NYE STUDENTHYBEL? Dette rommet på Comfort Hotel Trondheim står klar til å ta imot en student i høst.

Studenter i bolignød kan nå flytte inn hos Nordic Choice Hotels

Nå tilbys hotellrom til fast månedspris for studenter som sliter med å finne bosted.

Å flytte hjemmefra for å starte studier har aldri vært mer bekvemt enn nå. Nordic Choice Hotels tilbyr nå studenter uten bosted å starte studietiden på hotell til fast månedspris.

– Studentsamskipnadene melder om 6400 studenter i boligkø. Vi har aldri hatt flere ledige hotellrom enn nå, så hvorfor ikke tilby dem til studenter og andre på jakt etter tak over hodet? Dette har vi også gjort tidligere, men ikke i så stor skala som nå. I omtrent hver studentby hvor vi har hotell, kan man nå booke seg rom fra 30 og opptil 90 dager og komme til forelesning med hotellfrokost i magen, sier Solveig Voldheim, driftsdirektør for Comfort Hotel Norge.

Nesten som å bo hjemme
Tilbudet må bookes før 6. desember og forskuddsbetales måned for måned. Booker man to eller tre måneder, vil man få ytterligere rabatt på oppholdet og man kan bo på hotell i hele høst for under 7500 kroner i måneden på de rimeligste hotellene. På alle hotell hvor det er frokostservering er det inkludert i prisen, og rommet blir rengjort hver uke.

– Sommerkampanjen vår med ubegrenset antall opphold ble utrolig godt tatt imot. Dette er et enda smidigere tilbud for dem som trenger å bo lenge, og booker du 30, 60, 70 eller 90 netter, slipper du å bytte rom underveis. Her kan du ta med flytteesker og bager, og være klar til å flytte inn i et mer permanent bosted etter hvert, forklarer Voldheim.

Studenter i Tromsø, Trondheim, Bergen, Stavanger, Kristiansand, Tønsberg, Oslo, Sarpsborg og Fredrikstad kan se hvilke hotell man kan booke på nordicchoicehotels.no. Her finner du også fullstendige vilkår for langtidsbooking. Selve bookingen av langtidsopphold kan gjøres hos Nordic Choice Hotels’ kundeservice: booking@choice.no.

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med over 200 hoteller og 17 000 medarbeidere. Selskapet markedsfører kjedene Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection samt 33 frittstående hoteller. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Trude Laberg

Pressekontakt Communications Advisor +47 907 91 896

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.

Frederik Stangs gate 22-24
P.O. Box 2454 Solli 0201 Oslo