Tone Odvold Ålhus er ansatt som HR-direktør i Nordic Choice Hotels

Tone Odvold Ålhus er ansatt som HR-direktør i Nordic Choice Hotels

(13.08.2013) Med 12 00 medarbeidere og 3700 nye rom under bygging, er Nordic Choice inne i en historisk sterk vekstfase. For å møte nye tider og behov tiltrer Tone Odvold Ålhus (38) i en nyopprettet stilling som HR-direktør for hotellselskapet. Ålhus skal lede HR-arbeidet i konsernets 5 hotellkjeder.

-Menneskene er det viktigste ved hotelldrift. Å ta vare på menneskene våre, forvalte og utvikle talenter er avgjørende for at vi skal være konkurransedyktige. Med rekrutteringen av Tone har vi fått en faglig sterk og svært dyktig leder av vårt HR-arbeid, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Ålhus får ansvar for å utvikle konsernets HR-policy og bidra til implementering av denne på 171 hotell i Norden.  Hun vil også få ansvaret for flere konkrete prosjekter knyttet til lokalt samfunnsansvar, mangfold og inkludering, samt samarbeidet med UNICEF og Regnskogsfondet.

-Vi føler oss trygge på at vi med rekrutteringen av Tone har truffet blink. Tone har bred erfaring, en utrolig drivkraft og fantastiske resultater å vise til, sier Silseth.

Tone kommer fra stillingen som HR-direktør i Reitan Convenience i Norge, der hun blant annet hadde ansvar for rekruttering, opplæring, talentutvikling og personalforvaltning. Ålhus er utdannet Diplommarkedsfører ved NMH. Hun har tidligere jobbet med rekruttering og talentutvikling i flere av Reitan-gruppens selskaper samt som markedskonsulent i Cap Gemini Ernst & Young. I 2012 ble Ålhus rangert blant de 25 beste i kåringen Årets unge leder i Norge.

-Jeg kjenner Nordic Choice som et ambisiøst selskap med en sterk kultur. Dette er et fantastisk utgangspunkt for godt HR-håndverk og verdibasert ledelse. Jeg gleder meg til å bidra til at selskapet når sine mål, sammen med engasjerte og dyktige medarbeidere, sier Tone Odvold Ålhus.

Ålhus starter i stillingen i desember 2013.

Nordic Choice Hotels er Nordens største hotellkonsern med 170 hoteller og 12 000 ansatte i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion, samt 9 unike hotellperler innen Nordic Hotels & Resorts. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Et av Nordens største hotellkonsern

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 230 hotell over hele Norden tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hotell. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.