Form us with love heter dusjnyhet fra Svedbergs

Den nye dusjserie Forsa er et resultat av samarbeidet mellom et internasjonalt kjent design studio og Svedbergs. Smidigere profiler og mer diskret håndtak øker det estetiske inntrykket. smarte funksjoner øker det funksjonelle og valgfriheten gjør den mer fleksibel.

F som i Forsa og Fuwl
Studio Form Us With love, med hovedkontor i Stockholm, ble grunnlagt i 2005 og har siden futfordret den konvensjonelle med utforming som våpen. Idag samarbeider de med mange ulike foretak og utvikler alt fra hvitevarer til møbler og belysning. i 2012 ble de utnevnt av Fast Company som en av verdens 50 mest innflytelsesrike designere i fremtiden. Og i 2013 fikk de prisen som årets deginer av Elle Decoration Sweden. –Vårt Samarbeid har vært tett og intens. Alltid tilstrebes det å balansere motstridende verdier og utfordre det konvensjonelle, sier Stefan Svensson, vVd på Svedbergs.

Store glassflater, smarte detaljer
Forsa har, i tillegg til det estetiske utseende med store glassflater, mange smarte detaljer: eksempel på det er dørene som kan foldes innover når den ikke er i bruk. Eller gradientglasset som er tilgjengelige i forskjellige størrelser, farger og fasonger. Muligheten finnes også til å bygge sin egen dusj fra gitte komponenter, ideelt for alle som ønsker å sette sitt personlige preg på dusjen.

For mer informasjon og bildemateriel, kontakt:
Kicki Ljungviken, +46 321 53 30 12
Kicki.ljungviken@svedbergs.se

• baderommet
  • baderom
  • bad

Svedbergs startet i 1920 som blikkenslager, men gikk i 1962 over til å produsere baderomsskap. På 70-tallet utviklet baderomsmøblene seg og på 80-tallet startet dagens organisasjon å utvikle, produsere og markedsføre et komplett baderom under eget varemerke Svedbergs. Svedbergs er markedsledende i Norden på baderomsmøbler og utvikler hele tiden sortimentet for å dekke alle behov kunden har til sitt baderom. Svedbergs i Dalstorp AB driver sin virksomhet i Dalstorp Vastergøtaland der mesteparten av produksjonen skjer.