Morten Voss og Stinne Knudsen designer for Svedbergs.

Aldri har vel utrykket less is more være mer passende. DK er en nyhet Svedbergs har designet sammen med to danske designere Morten Voss og Stinna Knudsen. Det er rent og enkelt. De rette linjene gir en moderne og eksklusiv følelse. Detaljene ses blant annet på de gjærede hjørnene og skuffenes innredning.

DK-SKANDINAVISK DESIGN
Morten Voss, som er selvlært, startet sitt eget studio i 1994 i København. Stinna Knudsen har eksamen fra Danmarks Designskole 2001, og har siden arbeidet med produktdesign og innredning. Han står for de store linjene, og hun står for detaljene og fargene. Noe som har resultert i nyheten DK. Det er fantastisk gøy å knytte Morten og Stinna til Svedbergs, deres formspråk passer veldig bra overens med våre ambisjoner, sier Stefan Svensson vVd på Svedbergs.

ALT UTSTRÅLER KVALITET
Dk er enda en pusslebit i Svedbergs strategi i å tilby kundene en individuell baderomsmøbel. Valgmulighetene er mange, fra bredder til ulike farger, servanter, benkeskiver og håndtak. Det finnes også mye å oppdage bak dører og skuffer. Alt utstråler kvalitet.

For mer informasjon og bildemateriel, kontakt:
Kicki Ljungviken, 0321-533012
Kicki.ljungviken@svedbergs.se

• Livsstil, mote, fritid

• design
  • svedbergs
  • baderommet
  • baderom
  • bad

Svedbergs startet i 1920 som blikkenslager, men gikk i 1962 over til å produsere baderomsskap. På 70-tallet utviklet baderomsmøblene seg og på 80-tallet startet dagens organisasjon å utvikle, produsere og markedsføre et komplett baderom under eget varemerke Svedbergs. Svedbergs er markedsledende i Norden på baderomsmøbler og utvikler hele tiden sortimentet for å dekke alle behov kunden har til sitt baderom. Svedbergs i Dalstorp AB driver sin virksomhet i Dalstorp Vastergøtaland der mesteparten av produksjonen skjer.

Pressekontakt Art Director 0321533096