Produktlanseringer fra Svedbergs i 2020

Mange nyheter når Svedbergs satser stort

Individuell design, kraftig utvidet sortiment og en helt ny måte å tenke på rundt baderomsbelysning.

Svedbergs gjør nå en av sine største satsinger for å møte kundenes baderomsbehov.

Per-Arne Andersson, som er konsernsjef i Svedbergs, forteller at bedriftens satsing på å øke kundenes valgfrihet betydelig, har slått godt an hos både forhandlere og prosjektkunder:

• -Vi har fått veldig positive tilbakemeldinger under våre godt besøkte vernissasjer – både når det gjelder selve produktene og våre nye digitale verktøy som innebærer at kundene nå selv kan utforme sine baderom på en enkel og inspirerende måte.

Smart skapbelysning

I Svedbergs’ kraftig utvidede sortiment finnes det mange fine nyheter, og speilskapene Skuru og Hamra er blant de mest spennende. Disse speilskapene har stilren design, fiffige funksjoner og avansert belysning der man kan justere både fargetemperatur og lysstyrke trinnløst med en dreiebryter. Man forventer derfor at lettmonterte Skuru og Hamra kommer til å bli ordentlige storselgere.

• -Jeg synes det er både spennende og morsomt at Svedbergs med disse nye speilskapene har løftet lysets betydning til et helt nytt nivå, sier Henric Larsson, salgssjef i Svedbergs.

Blandebatteri med attityde

I tillegg til å lage nye produkter og seks trendfarger i en naturnær palett, har Svedbergs utvidet sine eksisterende møbelserier med nye og etterlengtede mål. Møbelserien Skapa for de litt mindre baderommene finnes nå f.eks. i den nye bredden 50 cm.

Det er imidlertid ikke bare møbelsiden som har fått et bredere sortiment, det har også tilkommet nye familiemedlemmer i de fleste produktkategorier. Her er det særlig verdt å nevne de nye blandebatteriene Halde, Bold og Industria. Mens Halde med sin minimalistiske design smelter inn i de fleste miljøer, er kraftfulle Bold samt det litt rå Industria laget for dem som vil at blandebatteriet snarere skal være en del av innredningen enn en diskret detalj.

Nytt badekarmateriale

En annen kjærkommen nyhet er at i løpet av 2020 kommer vi til å begynne å bruke et nytt og slitesterkt materiale – Lucite – i produksjonen av badekarene Barb, Eno, Lule og Ume. Sammenlignet med tradisjonell akryl inneholder Lucite mindre bly og kadmium. Lucite er også 100 prosent gjenvinnbart.

• -Overgangen til Lucite føles helt rett for oss med tanke på vårt målbevisste bærekraftarbeid der vi er veldig opptatt av å minske våre produkters miljøpåvirkning, avslutter Per-Arne Andersson, konsernsjef i Svedbergs.

Ved spørsmål, vennligst kontakt:

Stefan Svensson

Fungerende markedssjef/adm.dir. Svedbergs Projekt AB

Svedbergs i Dalstorp AB

Verkstadsvägen 1

SE-514 63 DALSTORP, SVERIGE

Telefon (direkte): +46 321 53 30 16

E-post: stefan.svensson@svedbergs.se

Svedbergs i Dalstorp AB

Svedbergs ble grunnlagt i 1920 av Holger Svedberg som et blikkenslageri. I 1962 gikk imidlertid sønnene Sune og Stig over til å produsere baderomsskap. Svedbergs som varemerke ble lansert på 1980-tallet og i dag er bedriften markedsledende i Norden på baderomsmøbler. Svedbergs har et nært samarbeid med anerkjente formgivere og bedriftens brede sortiment er utviklet for å kunne tilby innovative og bærekraftige løsninger for det komplette baderommet. Hovedkontoret ligger i Dalstorp i det sørvestlige Sverige. Der finner også mesteparten av produksjonen sted. Svedbergskonsernet har ca. 225 ansatte og hadde i 2018 en omsetning på SEK 622 millioner.

Svedbergs er Nordens ledende baderomsprodusent med salg i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Storbritannia, Estland, Latvia, Litauen, Russland og Ukraina. Moderselskapet Svedbergs i Dalstorp AB driver sin virksomhet i Dalstorp, Västergötland der også mesteparten av produksjonen finner sted. Siden 3. oktober 1997 har Svedbergs’ aksjer vært notert på Stockholms fondsbørs.