Svedbergs baderomsmøbel Dalstorp

I den nye baderomsserien Dalstorp hyller Svedbergs den nordiske bonderomantikken. Små ”torp” på landsbygda, de röde ”stugorna” og de enkle sjøbodene har stått som modeller når man har utviklet den sjarmerende, rustikke serien.

Til tross for den annerledes designen, nikker man igjenkjennende til Svedbergs nye baderomsserie. Sikkert pga at serien har sine røtter i vår nordiske designhistorie.

For å få fram den rette følelsen, arbeider Svedbergs med massivt tre som laseres i gråbeis eller hvitt. Meningen er at treet skal aldres med verdighet. Med årene får skapene en naturlig patina som kommer til å gi skapene mer genuin følelse. Kombinere gjerne det romantiske servanskapet med noen av de fine speilene.

Bak den enkle fasaden skjuler det seg løsninger og kvaliteter som er kjennetegnet for Svedbergs følelse for detaljer og sikkerhet.

Velkommen til en romantisk morgen, en herlig kveld eller en fantastisk spa-stund i baderommet. Dalstorp er en sjarmerende baderomsserie som man lett tar til hjertet.

Fakta om baderomsmøbel Dalstorp
Deler: servantskap, 3 forskjellige servanter i porselin, benkeplater i granitt eller eik for ovenpåliggende servanter, rundt speil samt firkantet speil med belysning.
Materiale: Massivt tre
Farger: Hvitt og gråbeis

Finns fra og med 1 februar. For mere informasjon om forhandlere, se www.svedbergs.no

Kontaktpersoner:
Marie Bengtsson, Markedssjef Svedbergs
Marie.bengtsson@svedbergs.se
+ 46 321-53 30 41

Dan Pettersson. Kreativ sjef Svedbergs.
Dan.pettersson@svedbergs.se
+ 46  321-53 30 13

Vedlagte bilder er frie for publisering.

Ytterligere fakta om Dalstorp finnes på www.svedbergs.no

• Livsstil, mote, fritid

• baderom
  • baderommet
  • baderomsmøbel
  • svedbergs

Svedbergs har ikke alltid produsert baderomsmøbler. Historien startet med at Holger Svedberg startet et blikkenslageri 1920 for å lage de beste melkespann som fanns å oppdrive.

Når sønnene overtok selskapet i begynnelsen av sekstitallet, begynte man å produsere baderomsskap som revolusjonerte landets baderom. Ingen hade tidligere kombinert baderomsspeilen med et skap. Snart ble det bygget et stort snekkeri, og produksjonen av baderomsmøbler tok ordentlig fart.

Idag er Svedbergs et av de ledende baderomsprodusenter i Norden. Svedbergs produserer og monterer alle baderomsmøblene i Dalstorp, ca 4,5 mil øst fra Borås. For sikkerhets skyld fabrikksmonteres all el.

Pressekontakt Art Director 0321533096