dS Gen. II og EL Range TA  SWAROVSKI OPTIK fokuserer på digital intelligens

dS Gen. II og EL Range TA SWAROVSKI OPTIK fokuserer på digital intelligens

EL Range med Tracking Assistant (TA) – banebrytende presisjon.

EL Range har vært den valgte følgesvennen for krevende jegere siden 2011. Ti år etter lanseringen presenterer nå SWAROVSKI OPTIK EL Range med TA (Tracking Assistant – sporingsassistent), en ny og eksklusiv kikkert som effektivt kombinerer SWAROVISION-teknologi med digital intelligens.

EL Range TA gir sylskarpe bilder med presis avstands- og vinkelmåling og har et måleområde på 10 til 2000 meter. Den intelligente kikkerten kan konfigureres individuelt med en smarttelefonapp og tilpasses med jegerens egne ballistikkdata. Skuddnøyaktigheten sikres ved å ta med atmosfæriske data, som lufttrykk og temperatur, og ved å vise den justerte skuddavstanden og ballistikktårnets nødvendige klikk på et SWAROVSKI OPTIK-kikkertsikte.

Den nye Tracking Assistant er en revolusjonerende ny funksjon som hjelper jegere finne målområdet, spesielt i vanskelig terreng. Programmet fungerer via EL Range Configurator-appen på EL Range TA eller på en smarttelefon.

EL Range TA blir tilgjengelig fra 1. februar 2021 hos utvalgte spesialforhandlere og på nett på swarovskioptik.com.

For en detaljert beskrivelse av nye EL Range TA og alle tekniske data kan du gå til http://swarovs.ki/ly~D.

Veiledende pris inkl. Mva fra 32 200;NOK

dS 5-25x52 P Gen. II – smart og individuelt

Med dS 5-25x52 P Gen. II lanserer SWAROVSKI OPTIK et nytt kikkertsikte som, på samme måte som forgjengeren, kombinerer den optiske kvaliteten til konvensjonell sikteoptikk med de viktigste fordelene ved et digitalt kikkertsikte. Helheten blir imponerende. Siktet beregner riktig siktepunkt på et knappetrykk og tar avstand, lufttrykk, temperatur, vinkel, forstørrelse og personlige ballistikkdata med i beregningen.

Det er nå mulig å kombinere jaktrelaterte data på høyoppløsningsskjermen med dS Configurator-appen. Jegeren kan for eksempel vise seks ulike digitale retikler. Jegere kan velge de bestemte parameterne (f.eks. vindhastighet, kulehastighet, slagkraft) de vil se på skjermen, sammen med posisjonen.Elementer som sidejusteringsmerker og den nye innrettingsindikatoren kan slås av og på. Retikkelbelysningen har også nye funksjoner. For å sikre best mulig synlighet ved bruk velger dS automatisk mellom tre lysstyrkenivåer basert på omgivelseslysstyrken.

Utformingen er også forbedret, og batteritårnet er slankere enn på forgjengeren. Cockpitens betjeningselementer er mer ergonomiske, og den økte avstanden mellom cockpiten og forstørrelsesringen gjør det enda enklere å betjene kikkertsiktet.

dS 5-25x52 P Gen. II blir tilgjengelig fra 30. Mars 2021 hos utvalgte spesialforhandlere. For en detaljert beskrivelse av nye dS 5-25x52 P Gen. II-kikkertsiktet og alle tekniske dataene kan du gå til http://swarovs.ki/QF~D.

Veiledende pris inkl. Mva fra 41 700;NOK

For produkttest kontakt masoumeh.rozmehe@swarovskioptik.com

Bildemateriale med høy oppløsning kan lastes ned fra https://mam.swarovski.com/pinaccess/showpin.do?pinCode=ZQctg8UqcE6V

Verden tilhører de som kan se skjønnhet.
                                                                                    Opplev øyeblikket!
                                                                       SEE THE UNSEEN.www.swarovskioptik.com

SWAROVSKI OPTIK, med hovedkontor i Absam, Tyrol, er del av Swarovski-gruppen. Det østerrikske selskapet ble etablert i 1949, og spesialiserer seg innen utvikling og produksjon av optiske høypresisjonsinstrumenter for lang avstand i det øverste markedssegmentet. Kikkertene, teleskopene, kikkertsiktene og de optroniske instrumentene er høyt ettertraktet blant krevende brukere. Selskapet har oppnådd stor suksess takket være innovativ styrke, produktenes kvalitet og iboende verdi samt deres funksjonelle og estetiske design. Vern om miljøet og naturen er en viktig del av selskapets filosofi, og gjenspeiles i den miljøvennlige produksjonen og selskapets langsiktige forpliktelse overfor utvalgte naturvernprosjekter. Omsetningen i 2019 var 158,7 millioner euro (2018: 156,3 millioner euro) og eksportandelen er 91 %. Selskapet har rundt 980 ansatte.

Kathrin Puelacher

+43 (0) 664 / 625 58 68