NL Pure – i ett med naturen SWAROVSKI OPTIK åpner en ny dimensjon for observasjon av dyreliv

Eksklusiv kikkert med stort og revolusjonerende synsfelt kombinert med banebrytende design – nye NL Pure fra SWAROVSKI OPTIK tar observasjoner av dyreliv til neste nivå. Dette er takket være et sofistikert optisk system kombinert med utrolig kompakt, presis mekanikk. Det aller beste innen materialer og utførelse sørger for at denne kikkerten vil tåle tidens tann. NL Pure-tilbehøret har også fokus på bærekraft. Vesken, rengjøringssettet og emballasjen har fått nytt design og er fremstilt utelukkende av resirkulerte stoffer og naturlige materialer. Fra 1. september 2020 er 8x42-, 10x42- og 12x42-modellene av denne nye kikkerten tilgjengelig fra utvalgte forhandlere.

SWAROVSKI OPTIKs optiske kvalitetsprodukter for lang avstand forsterker sansene våre og inspirerer oss til å være glad i og respektere miljøet. Carina Schiestl-Swarovski, styreleder i SWAROVSKI OPTIK, forklarer: «Det å oppleve naturens unike skjønnhet og føle seg som del av den – det er denne lengselen som ligger bak vårt ønske om å designe kikkerter som gjør at observatøren kan bli ett med naturen. Våre høye standarder for optisk kvalitet og design har ledet ekspertene våre til å revurdere fysikkens lover. Resultatene er revolusjonerende. NL Pure gir en enestående intens opplevelse – Pure Nature Love.»

I ETT MED ØYEBLIKKET

Så snart du ser gjennom nye NL Pure, kan du se at den er et teknisk mesterverk. Takket være det enorme, revolusjonerende synsfeltet i SWAROVSKI OPTIK-kikkerter (opptil 71°) og de knapt merkbare kantene, går du helt i ett med omgivelsene du ser på. Det er dette som gjør dem til den mest naturlige formen for observasjon.

I ETT MED DEG

Den utrolig kompakte optikken er innkapslet i et unikt ergonomisk hus, slik at NL Pure passer perfekt i hånden. Formen med en oval fordypning mellom tommelen og pekefingeren samsvarer med et naturlig grep. Den nye pannestøtten gir uslåelig komfort, spesielt ved langvarig bruk, og sikrer et stødig bilde – selv ved 12x forstørrelse. Pannestøtten er tilgjengelig som tilbehør.

I ETT MED PERFEKSJON

Sylskarpe konturer med høy kontrast og optimal fargegjengivelse – SWAROVISION-teknologi garanterer enestående bilder. Det er enkelt å oppdage selv de minste detaljer og skjelne mellom subtile fargenyanser. Denne absolutte fargegjengivelsen og høye transmisjonen oppnås med et innovativt linsebelegg.

I ETT MED NATUREN

SWAROVSKI OPTIK-produktene pålitelighet og lange levetid bidrar til å redusere innvirkningen på miljøet. Selskapet arbeider utrettelig for å fremme bærekraft i alle områder av virksomheten. Tilbehøret var et spesielt fokus ved utviklingen av NL Pure. Bærevesken er laget av 100 % resirkulert rPET. Et helt nytt såpe- og børstesett for rengjøring av huset medfølger som standard. Det inneholder en børste av tre og en biologisk nedbrytbar såpe, laget av kokosolje, olivenolje og sheasmør uten palmeolje, fargestoffer eller parfyme. Såpen er laget i Tyrol i Østerrike, og børsten kommer fra Tyskland. Produktemballasjen er klimanøytral og er laget av bærekraftige og resirkulerbare materialer. Hver enkelt pakke bidrar også til støtte for ClimatePartner-prosjekter. I tillegg er størrelsen redusert for å spare ressurser og kutte karbonutslipp under transport.

Tekniske data om produktet og priser er tilgjengelige på http://swarovs.ki/=!tD .

Visuelt materiale

Bildemateriale med høy oppløsning for produktet og bruksområdet er tilgjengelig for nedlasting fra http://images.swarovskioptik.com .

Verden tilhører de som kan se skjønnhet.

Opplev øyeblikket!

SEE THE UNSEEN.

SWAROVSKIOPTIK.COM

SWAROVSKI OPTIK, med hovedkontor i Absam, Tyrol, er del av Swarovski-gruppen. Det østerrikske selskapet ble etablert i 1949, og spesialiserer seg innen utvikling og produksjon av optiske høypresisjonsinstrumenter for lang avstand i det øverste markedssegmentet. Kikkertene, teleskopene, kikkertsiktene og de optroniske instrumentene er høyt ettertraktet blant krevende brukere. Selskapet har oppnådd stor suksess takket være innovativ styrke, produktenes kvalitet og iboende verdi samt deres funksjonelle og estetiske design. Vern om miljøet og naturen er en viktig del av selskapets filosofi, og gjenspeiles i den miljøvennlige produksjonen og selskapets langsiktige forpliktelse overfor utvalgte naturvernprosjekter. Omsetningen i 2019 var 158,7 millioner euro (2018: 156,3 millioner euro) og eksportandelen er 91 %. Selskapet har rundt 980 ansatte.

Kathrin Puelacher

+43 (0) 664 / 625 58 68