NYHET KAHLES HELIA RD-C

NYHET KAHLES HELIA RD-C Robust siktehjelp TIl bevegende jakt

Med det nye HELIA Red Dot closed (RD-C) presenterer KAHLES for første gang et lukket og robust rødpunktsikte som er blitt perfeksjonert TIl bevegende jakt og for bruk under tøffe forhold. Med et anti-refleksjonsbelegg for klar sikt, et presist 2 MOA-rødpunkt for minimal dekning på målet er ideelt siktehjelp for sikre skudd.

Anti-refleksjonsbelegget gjør at man får best mulig synskvalitet i hele synsfeltet. Det presise rødpunktet kan tilpasses manuelt til omgivelseslyset i fire (+1) trinn. Ved svært vanskelige lysforhold og ved motlys hjelper MAX LIGHT-funksjonen, som aktiverer et ekstremt intensivt lyspunkt. Den intelligente utkoblingsautomatikken gjør bruken mest mulig strømsparende, og slår av enheten automatisk hvis den ikke brukes «Automaticlight».

Den nye spesialutviklede SAFE LIGHT-funksjonen er svært nyttig – f.eks. når man leter etter bytte som flykter. Den forhindrer en utilsiktet justering av den valgte lysstyrken på lyspunktet, og deaktiverer automatisk utkobling (Automaticlight) av lyspunktet helt til det reaktiveres manuelt.

Det robuste produktdesignet sikrer ikke bare en absolutt resistent bruk, men har også enkel
og intuitiv betjening. De medfølgende Flip Up-dekslene og Picatinny-monteringen med hurtiglås
sørger for høy pålitelighet og sikkerhet i hver eneste detalj.
HØYDEPUNKTER MED PRODUKTET
 Anti-refleksjonsbelegg
 Presist 2 MOA-rødpunkt
 4 manuelle lystrinn med intelligent utkoblingsautomatikk og MAX LIGHT-funksjon
 SAFE LIGHT-funksjon til sikring av lyspunktet
 Inkludert Picatinny-montering med hurtiglås og skruesikring
 Inkludert Flip Up-deksler

HELIA RD-C er tilgjengelig hos fagforhandlere til NOK 5.200 fra mai 2021.