SWAROVSKI OPTIK feirer 75 år - Spesialutgave av CL Companion Habicht

SWAROVSKI OPTIK feirer 75 år - Spesialutgave av CL Companion Habicht

I over syv tiår har hauken («Habicht» på tysk) vært en sentral del av SWAROVSKI OPTIKs identitet. Dette er en god anledning for det Tyrolske, familieeide selskapet å feire en over 75 år lang tradisjon med CL Companion Habicht som en spesialutgave. Jubileumskikkerten er produsert i en svært begrenset antall på 1000 enheter totalt. CL Companion Habicht-kikkerten er tilgjengelig fra og med 5. mars 2024 hos utvalgte forhandlere, i SWAROVSKI OPTIK-butikken i Wattens og på swarovskioptik.com.

SWAROVSKI OPTIK og hauken er nært knyttet sammen på flere måter: For selskapets grunnlegger Wilhelm Swarovski var rovfuglens skarpe syn inspirasjonen for kikkerter designet for å gi folk «et skarpt syn» på naturens skjønnhet. Dette gjenspeiles også i navnet på den første SWAROVSKI OPTIK-kikkertserien, Habicht (hauk), som ble lansert i 1949 og fremdeles produseres den dag i dag på fabrikken i Absam. Hauken har vært en del av SWAROVSKI OPTIK-logoen siden 1982 og symboliserer den høye optiske kvaliteten til selskapets produkter. Stefan Schwarz, administrerende direktør i SWAROVSKI OPTIK, forklarer stolt: «CL Companion Habicht-kikkerten er en vakker hyllest til vår historie. Siden selskapet ble grunnlagt, har målet vårt vært å inspirere folk til å elske, respektere og bevare naturen ved hjelp av våre premium produkter. Med spesialutgaven bygger vi nå en bro fra den nåværende porteføljen tilbake til røttene våre.»

CL Companion Habicht – jubileumskikkerten

Med spesialutgaven forenes selskapets nåtid og fortid perfekt i en unik kikkert. Som platform for denne spesialutgaven har SWAROVSKI OPTIK valgt den velprøvde kvaliteten til den svært suksessrike og populære kikkertmodellene, CL Companion. Kikkerten er kledd med lær som gjenspeiler utseendet og følelsen til selskapets første kikkertserie, Habicht. Et sertifikat med håndskrevet nummer gjør hvert eksemplar i spesialutgaven helt unik.

Bærekraftig produksjon

Bærekraft var et annet viktig hensyn for spesialutgaven. Nappalæret som brukes til CL Companion Habicht, er produsert bærekraftig i Europa og garvet gjennom en plantebasert prosess. Det håndlagde eutiet er laget av vadmel (saueull) fra Tyskland, samt nappalær, og er fôret med bomull.

Den perfekte følgesvenn – CL Companion

CL Companions velbalanserte optiske konsept gir behagelig observering med høykontrastbilde som er sylskarpt og fargetro. Kikkerten er lett, men likevel robust, takket være den slanke, kompakte utformingen og det solide magnesiumhuset. Intuitiv håndtering, smart ergonomi og kvalitetshåndverk gjør også CL Companion til den perfekte følgesvenn for en rekke friluftsaktiviteter.

CL-familien: SWAROVSKI OPTIKs velprøvde følgesvenner

CL-familien ble lansert i 2011 med CL Companion. Siden den gang har SWAROVSKI OPTIK tilbudt de som liker natur og friluft, en rekke kikkerter som kombinerer enestående optisk kvalitet og kompakt størrelse – uten kompromiss. CL-kikkertene er nå blant de mest populære SWAROVSKI OPTIK-produktene.

75 år med SWAROVSKI OPTIK – vi feirer naturen. Slik vi har gjort i generasjoner.

I 75 år har SWAROVSKI OPTIK laget produkter som lar folk fokusere på naturens skjønnhet. Selskapet har hele tiden tatt bærekraftige beslutninger med fokus for morgendagen, for å opprettholde balansen i økosystemer og sikre kontinuiteten for fremtidige generasjoner. Helt fra starten har det tyrolske, familieeide selskapet demonstrert og videreført sin store kjærlighet for naturen.

Gjennom jubileumsåret 2024 ønsker SWAROVSKI OPTIK, under mottoet «Generation Nature», å feire med alle som deler denne spesielle entusiasmen for moder Jord, uavhengig av alder, interesser og landegrenser. For ytterligere informasjon: https://swarop.tk/generation_nature

#generationnature #swarovskioptik

Mer informasjon om CL Companion Habicht: https://swarop.tk/cl-companion-habicht

Bildemateriale med høy oppløsning: https://mam.swarovski.com/pinaccess/showpin.do?pinCode=fOGi4P3wnuhA

Tilgjengelig fra og med 5. mars 2024 hos utvalgte forhandlere

Veil. Prise inkl. moms NOK fra 24 200

The world belongs to those who can see beauty.

Experience the moment.

SEE THE UNSEEN.