SWAROVSKI OPTIK Z8i+

Z8i+ – SE MER, HANDLE RASKERE: SWAROVSKI OPTIK nylanserer kikkertsikte for drivjakt

SWAROVSKI OPTIK lanserer en revidert versjon av Z8i-kikkertsiktet for drivjakt. Den nye Z8i+-modellenimponerer med et enda større synsfelt. I 0,75-versjonen har de Tyrol-baserte ekspertene innen optikk for lang avstand økt synsfeltet med 15 % sammenlignet med forrige modell. Synsfeltet i modellen med 1x-versjonen er økt med 17 %. Kortere zoomrotasjon og den velprøvde CLICKONE-funksjonen hjelper også jegere med å konsentrere seg om det vesentlige i det avgjørende øyeblikket. Z8i+-modellene er tilgjengelige fra utvalgte forhandlere fra 4. september 2023.

«Du må beholde oversikten, sikte inn byttet riktig i vanskelig terreng og deretter handle raskt og korrekt i det avgjørende øyeblikket – dette er utfordringene ved drivjakt. Med de nye Z8i+-modellene lever vi nok en gang opp til vårt veiledende prinsipp: «konstant forbedring av det som allerede er godt». Med det betydelig forstørrede synsfeltet lanserer vi en uovertruffen optikk på markedet som vil gi jegere maksimal hjelp i tråd med gode jaktmetoder», sier Stefan Hämmerle, styremedlem – markedsføring og salg hos SWAROVSKI OPTIK

Se alt

Zoomen på 8x gjør det mulig å sikte inn byttet, selv over lange avstander. 0,75-versjonen av Z8i+- er utstyrt med et banebrytende synsfelt på 64,6 m / 100 m. 1x-versjonen har et bemerkelsesverdig synsfelt på 50 m / 100 m. Okularet har også blitt modifisert, for å forbedre oppdagelse av mål og øke brukskomforten. Begge modellene imponerer med kompromissløs bildeskarphet helt ut til kantene.

Intuitiv å bruke

En annen egenskap ved Z8i+-modellene er kortere zoomrotasjon på 160°. Ergonomiske TL Throw Lever gjør det raskt og enkelt å stille inn zoomringen. Tilgjengelig i svart eller oransje, og leveres nå som standard. CLICKONE-funksjonen på 0,75-versjonen har et merkbart klikk, slik at du vet når du har nådd 1x forstørrelse. Dette gjør det nye Z8i+ fullstendig intuitivt å bruke.

På 0,75-6 x 20-versjonen er Z8i+ tilgjengelig med D-I-retikkel. Dette har blitt redusert til en enkelt, opplyst prikk og gir en nesten uhindret visning av målet. Z8i+, med det velprøvde 4A-IF-retikkelet, tilbyr en høy grad av fleksibilitet og tilpasser seg perfekt til den enkelte jaktsituasjon. Med FLEXCHANGE kan en opplyst ring slås på og av med et knappetrykk.

Personlig tilpasning

Det nyeste medlemmet av Z8i-familien kan tilpasses jegerens spesielle behov, ved hjelp av et utvalg tilbehør. Det BTF-fleksible ballistikktårnet til Z8i kan brukes både som topp- og sidetårn, mens SLP+ linsebeskyttelse til kikkertsikte hindrer smuss å trenge inn i objektivet og okularet. AFL+ antidugglinsen er kompatibel med begge versjonene.

Du finner mer informasjon på: https://swarop.tk/t6h

Spesialdesignet GEAR for drivjakt

I tillegg til markedslanseringen av de nye Z8i+-modellene, fra 15. juni 2023, utvider SWAROVSKI OPTIK utvalget i GEAR-serien til å inkludere klær for drivjakt. De nye plaggene har imponerende funksjonalitet, med sterkt fokus på det viktige sikkerhetsaspektet. SC cap, GP hansker pro og HV jaktvest er alle knalloransje, varselsfargen for drivjakt. Serien inkluderer nå også TSH jakt-T-skjorte, en høykvalitets T-skjorte i bomull for jegere, som kan brukes i alle jaktsesongene.

Mer informasjon om GEAR-serien for drivjakt finner du her: https://swarop.tk/rr3

Bildemateriale med høy oppløsning:

Opphavsrett: SWAROVSKI OPTIK

Verden tilhører de som kan se skjønnhet.

Opplev øyeblikket!

SEE THE UNSEEN.

SWAROVSKIOPTIK.COM

SWAROVSKI OPTIK, med hovedkontor i Absam, Tyrol, er del av Swarovski-gruppen. Det østerrikske selskapet ble etablert i 1949, og spesialiserer seg innen utvikling og produksjon av optiske høypresisjonsinstrumenter for lang avstand i det øverste markedssegmentet. Kikkertene, teleskopene, kikkertsiktene og de optroniske instrumentene er høyt ettertraktet blant krevende brukere. Selskapet har oppnådd stor suksess takket være innovativ styrke, produktenes kvalitet og iboende verdi samt deres funksjonelle og estetiske design. Vern om miljøet og naturen er en viktig del av selskapets filosofi, og gjenspeiles i den miljøvennlige produksjonen og selskapets langsiktige forpliktelse overfor utvalgte naturvernprosjekter. Omsetningen i 2020 var 163,5 millioner euro (2019: 158,7 millioner euro) og eksportandelen er 91 %. Selskapet har rundt 1000 ansatte.

CEO Nordic

Pål Bygdås