Swedoor/JELD-WEN entrer kunstverden!

Dørkarmer fra JELD-WEN fikk nytt liv med en alternativ bruksmetode på den verdenskjente kunst- og skulptur utstillingen.

Med hjelp fra JELD-WEN har Hilde A. Danielsen fra Norge deltatt i Sculpture by the sea Bondi 2012 med sin skulptur "Upside down again". Utstillingen ble holdt på Marks Park, en del av kyststripen fra Tamarama beach til Bondi beach i Sydney Australia.

Sculpture by the sea Bondi ble arrangert for 16.gang i år. Skulpturparken er en av verdens største skulpturparker utendørs for midlertidige kunstutstillinger. Omtrent 100 kunstnere fra over 20 nasjoner var med, der i blant fra Norge, Danmark, Island, Nederland, Tyskland, Italia, Spania, USA, Canada, India, Kina, Sør-Korea, Japan, New-Zealand, Australia og fler. En halv million besøkende så skulpturparken i Sydney, og dermed kunstverket bestående av dørkarmer fra Swedoor/JELD-WEN.

Skulpturen "Upside down again" av Hilde A. Danielsen er en videreutvikling av hennes konsept "Upside down" som tidligere har blitt utstilt i  form av skulpturen "Upside down II" ved Sculpture by the sea Aarhus 2011 i Danmark (SxS Aarhus) og som den aller første versjonen "Upside down" på Bergen International Woodfestival 2010 (BIWF) i Norge.

Skulpturen "Upside down" again består av 65 dørkarmer fra JELD-WEN og er bygd direkte på lokasjonen i Sydney. Skulpturen forandrer stadig karakter avhengig av tilskuernes perspektiv, og den utfordrer i alle fall oppfattelsen av bruken og meningen med en dørkarm!

• karm

JELD-WEN Norge AS inngår i det internasjonale dørselskapet JELD-WEN med ca 20.000 ansatte, hvorav drøyt 50 i Norge. Selskapet er en verdensledende totalleverandør av tre- og ståldørløsninger. Sortimentet omfatter alt fra standardprodukter til kundetilpassede spesialløsninger.  I Norge markedsføres produktene under varemerket Swedoor/JELD-WEN.